Træguld direkte på lecanødder

Hej.

Har et træ egeparket gulv som ligger direkte ovenpå lecanødder. Der er flere steder hvor gulvet gir efter, "gynger" spørgsmålet er om der findes en "nem" løsning på problemet eller om den eneste muligheder at piller guldbræderne op der hvor problemerne er og derefter lægge det op.? Huset er et Myresjö hus fra 1968, mener ikke det var født med strøer den gang.

Ser frem til at høre fra en expert:o)

Mvh Jens

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du bliver nok nødt til at tage gulvet op og fjerne lecaen. Du kan så vælge at blande lecaen med vand og cement og dermed støbe leca underlaget igen og dernæst lægge gulvet igen. Jeg har set parketgulv lagt oven på leca et par gange, jeg tror ikke, metoden har været en udbredt succes. I dit sted ville jeg nok fjerne lecaen og få lagt gulvet på strøer.


fase

Tak for dit svar

Phu ha, frygtede det svar.  Det er en lidt bekostelig affære. Har set en video på en der brugte PU skum, hvor han borede et hul der hvor det gyngede og så sprøjtede skummet igennem hullet...... det kan man måske starte med at forsøge sig med...:o)


Mvh Jens

Det her er vel et “lav det selv” side og så bekosteligt er det nu heller ikke at købe nogle nye strøer.... og det er ej heller særligt svært at få dem lagt... og husk på at din egen arbejdskraft er jo gratis. Så skal du have nogle gode råd så spørg blot 

Er det ik meget upraktisk at bruge skum i sådan et gulv, med tanke på at pu skum kan suge vand som en svamp. 


Mvh. Christian M
 

Har fundet en PU skum der ikke suger fugt til sig, og tænker nu hvor det kun er 3 steder i huset gulvet gynger kunne det være værd at prøve , det er trods alt en nået større entreprise at fjerne gulvet i stue plus i 3 værelser for derefter at fjerne alt leca og lægge strøer... !Nå men melder tilbage om skumløsningen bliver en succes 

Mvh Jens 

Annonce

Hvilken PU skum er det? 


Mvh. Christian M
 

Jeg ville også vove forsøget med skum. Brøndskum suger ikke fugt.


Søren O
  1. Det er en 

Hold dig laaaangt væk fra PU skum.
I vores tidligere hus, brugte en håndværker skum som underlag for et dørtrin (jeg var ikke hjemme da han lavede det ellers havde jeg stoppet ham).
Efter 3 måneder begyndte dørtrinnet at bevæge sig når jeg trådte på det, og efter yderligere et par måneder knirkede det helt vildt.
Da træet henholdsvis trækker sig sammen og udvidder sig efter luftfugtigheden, betyder det at der enten bliver luft under eller det modsatte, og når der er luft under trykker du træet ned på skummet og trykker det yderligere sammen. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Enig op med gulvet og få det lavet ordentligt, skum er i dette her tilfælde noget juks. 

Pink Henrik, rigtige håndværker træder ikke på et dørtrin/bundstykket, var det første jeg i sin tid fik at vide af min tømrermester.   

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis