Hvordan gør jeg en vandslange helt tæt?

jhb
jhb
Postnr: 6780
jhb jhb

Ja prøv et par tykkere pakninger eller evt. 2 pakning i hver omløber.

Østerbro2019
Østerbro2019
Postnr:
Østerbro2019 Østerbro2019
PinkHenrik skrev den 21-01-2019 12:15:33

Dine pakninger er ikke tætte, så du skal skifte dem til nogle nye samt sikre dig at de flader som pakningerne ligger på er helt rene, og plane.
Så nye pakninger/gummiringe kan løse dit problem.
Men prisen for 2 nye pakninger kan måske få dig til at overveje at købe en slange der er lang nok...

Jeg har skruet endnu hårdere på hvilket løste den ene side som nu er helt tæt og går helt op til midterringen i den dims som samler de to slanger, og hjalp meget på den anden som altså ikke går helt op til midten da jeg ikke kan skrue mere. 

Nu drypper det slet ikke som det gjorde før. Jeg har haft en skål stående under de sidste 5 timer hvor der er kommet det som kan minde om lidt dug, og har også haft kørt maskinen for at teste.  Så jeg tror bare jeg har brug for en mand (eller kvinde) med lidt mere styrke i hænderne til lige at skrue den anden mere helt på. Der er en etikette på slangen hvor der tydeligt står man ikke må bruge værktøj til det og kun alm. manuelt greb. 

Afløbslangerne er der intet problem med. Heller ikke dem jeg også forlængede for ca 10 år siden og som der aldrig har været nogle problemer med. Så jeg tror virkelig at det bare er mig som ikke kan få skruet stærkt nok på da pakningen på den ene slangen jo viser sig ihvertfald at være fin nok efter der blev skruet mere på. Så det må lige testes med den anden. Hvis den så stadig ikke er helt tæt, så må jeg se på det videre. 

Østerbro2019
Østerbro2019
Postnr:
karl smart skrev den 21-01-2019 10:55:20

Ja , jeg må også tilslutte mig at det er en klodset hovsa løsning , du skal spænde samlinger med værktøj , og en trøst er at samlingerne tætner sig selv ((kalker til ) på den lange bane , håber du har en forsikring som dækker vandskade...............

Der står på vandslagen at man netop ikke må bruge værktøj-  at de skal skrues på manuelt.  Har absolut en forsikring som dækker vandskade skulle uheldet være ude (hvilket også kunne ske selvom man har valgt den bedste ultimative løsning). 

LL1
LL1
Postnr: 5210
LL1 LL1

Få nu bare nogen tykkere pakninger, i stedet for omløberne flækker. Eller for min skyld, gør hvad du vil....

Østerbro2019
Østerbro2019
Postnr:
LL1 skrev den 21-01-2019 17:17:35

Få nu bare nogen tykkere pakninger, i stedet for omløberne flækker. Eller for min skyld, gør hvad du vil....

Ja selvfølgelig gør jeg hvad jeg vil i sidste ende, men jeg sidder jo ikke lige inde med et lager af tykke pakninger, skal nok få det købt og så løser det forhåbentligt problemet  Jeg har dog fundet 1 ekstra sort pakning herhjemme i samme størrelse som den der er i slangen, så jeg ved ikke om jeg bare skal komme den oven i eller om jeg decideret skal købe en pakning som er tykkere, men som er 1 stykke.  

S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

Hvorfor prøver du ikke den pakning, du har. Du kan prøve begge kombinationer og se om en af dem virker.

fase
chrisbo
chrisbo
Postnr: 8700
chrisbo  chrisbo

Hvis du absolut skal fuske så prøv at tætne det med noget sanitets kit i samlingen eller følg nogen af de tidligere råd

Østerbro2019
Østerbro2019
Postnr:
S. Fabrin skrev den 21-01-2019 17:30:41

Hvorfor prøver du ikke den pakning, du har. Du kan prøve begge kombinationer og se om en af dem virker.

Fordi at jeg har skruet så fast på som jeg fysisk kan og den nu ikke drypper (som beskrevet) men hvor der er helt minimal dug. 

Jeg er bange for at skrue af for at prøve det da jeg desværre ikke har styrke nok igen i hånden til at skrue så fast på.  

Så jeg tænker at jeg vil få en mand ud til det  og indtil da er det nok bedst den forbliver som den er nu i stedet for at jeg piller v. det, med chance for at forværre det.

Østerbro2019
Østerbro2019
Postnr:
chrisbo skrev den 21-01-2019 17:32:34

Hvis du absolut skal fuske så prøv at tætne det med noget sanitets kit i samlingen eller følg nogen af de tidligere råd

Hold nu op altså med den grimme tone og at omtale det som fuskeri, det er virkelig noget absolut pjat at fyre af, jeg kan slet ikke tage jer som skriver det der seriøst. 

Det er *newsflash* et gør-det-selv forum hvor de fleste projekter som udføres ikke er 100% ideelle men hvor løsninger  for udføreren er gode nok og helt legitime , så spar lige for de der kiksede kommentarer, det er virkelig trættende at læse. 

LL1
LL1
LL1 LL1

HAR givet dig en simpel løsning, på et simpelt problem.

karl smart
karl smart
Postnr: 2600/2700
karl smart karl smart

Du skal købe en  papegøjetang og en polygribtang og helst også en vandpumpetang , så er du garderet     ,   man kan godt spænde forsigtigt med værktøj , så bliver det absolut tæt .

Elektriker gennem 45 år .
calle captiosus
 Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and proclaiming...."WOW What a Ride!!"  -Mark Frost
Jacobn
Jacobn
Postnr: 2200
Jacobn Jacobn

Tak skal I have for en "pæn" velkomst til et nyt medlem på LDS. 

Hvis I havde brugt bare to sekunder på at se på de dele som Østerbro2019 har indkøbt, så vil I se at de faktisk er beregnet til formålet. 

Sig venligst pænt undskyld til trådstarter.

LL1
LL1
LL1 LL1

Hmm, næ. Han har fået et fyldestgørende svar fra mig...

Natur
Natur
Postnr: 0000
Natur Natur

Hold da kaje.. at købe noget "lort" i Silvan - hvor der garanteret ikke er spurgt om noget relateret.. og så "svine" hjælpere.. herinde??  Jeg ville sige til "trådstarter"  
- start med at spørge pænt, og når du får råd om at det er "røv" det du vil lave.. så vær "ydmyg".. men det ord kendes nok ikke af ham - og ikke af dig @jacobn??

Viljen til at ville, giver evnen til at kunne!
S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

Sig venligst pænt undskyld til trådstarter.

Undskyld at jeg har svaret på spørgsmålet, Jeg var ikke klar over, at spørgeren følte sig mobbet over svarene.

fase
Vil du være med? Log ind for at svare.