Hvordan gør jeg en vandslange helt tæt?

Hej. 

Jeg har forbundet 2 vandslanger til ny opvaskemaskine , har lagt mærke til meget mikro små dryp med ca 10 sek mlmrum og har prøvet at skrue af og på igen.. 

Alt andet er helt tæt ! 

Jeg har noget paksnor liggende i vlrktøjskassen  efterladt fra en vvs mand, men har ikke sådan noget salve..Er det løsningen med snor og kan det evt bruges uden ? Hvordan gør man? 😶

Tak 😎

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej.  Jeg har forbundet 2 vandslanger til ny... Vis hele indlægget
68 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

hmm i en anden tråd (montage af opvaskemaskine) der fraråder i samleled af plast da dette kan blive dårlig med tiden, det samme gælder vel også her at leddet skal skiftes til et af metal

Dine pakninger er ikke tætte, så du skal skifte dem til nogle nye samt sikre dig at de flader som pakningerne ligger på er helt rene, og plane.
Så nye pakninger/gummiringe kan løse dit problem.
Men prisen for 2 nye pakninger kan måske få dig til at overveje at købe en slange der er lang nok...


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Enig........


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Er nu mange ting der bliver lavet af plast, bla blødgørings anlæg.

PinkHenrik skrev den 21-01-2019 12:15:33

Dine pakninger er ikke tætte, så du skal skifte dem til nogle nye samt sikre dig at de flader som pakningerne ligger på er helt rene, og plane.
Så nye pakninger/gummiringe kan løse dit problem.
Men prisen for 2 nye pakninger kan måske få dig til at overveje at købe en slange der er lang nok...

 Jeg har skruet endnu hårdere på hvilket løste den ene side som nu er helt tæt og går helt op til midterringen i den dims som samler de to slanger, og hjalp meget på den anden som altså ikke går helt op til midten da jeg ikke kan skrue mere. 

Nu drypper det slet ikke som det gjorde før. Jeg har haft en skål stående under de sidste 5 timer hvor der er kommet det som kan minde om lidt dug, og har også haft kørt maskinen for at teste.  Så jeg tror bare jeg har brug for en mand (eller kvinde) med lidt mere styrke i hænderne til lige at skrue den anden mere helt på. Der er en etikette på slangen hvor der tydeligt står man ikke må bruge værktøj til det og kun alm. manuelt greb. 

Afløbslangerne er der intet problem med. Heller ikke dem jeg også forlængede for ca 10 år siden og som der aldrig har været nogle problemer med. Så jeg tror virkelig at det bare er mig som ikke kan få skruet stærkt nok på da pakningen på den ene slangen jo viser sig ihvertfald at være fin nok efter der blev skruet mere på. Så det må lige testes med den anden. Hvis den så stadig ikke er helt tæt, så må jeg se på det videre. 

 


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
karl smart skrev den 21-01-2019 10:55:20

Ja , jeg må også tilslutte mig at det er en klodset hovsa løsning , du skal spænde samlinger med værktøj , og en trøst er at samlingerne tætner sig selv ((kalker til ) på den lange bane , håber du har en forsikring som dækker vandskade...............

 Der står på vandslagen at man netop ikke må bruge værktøj-  at de skal skrues på manuelt.  Har absolut en forsikring som dækker vandskade skulle uheldet være ude (hvilket også kunne ske selvom man har valgt den bedste ultimative løsning). 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Få nu bare nogen tykkere pakninger, i stedet for omløberne flækker. Eller for min skyld, gør hvad du vil....

LL1 skrev den 21-01-2019 17:17:35

Få nu bare nogen tykkere pakninger, i stedet for omløberne flækker. Eller for min skyld, gør hvad du vil....

 Ja selvfølgelig gør jeg hvad jeg vil i sidste ende, men jeg sidder jo ikke lige inde med et lager af tykke pakninger, skal nok få det købt og så løser det forhåbentligt problemet  Jeg har dog fundet 1 ekstra sort pakning herhjemme i samme størrelse som den der er i slangen, så jeg ved ikke om jeg bare skal komme den oven i eller om jeg decideret skal købe en pakning som er tykkere, men som er 1 stykke.  



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvorfor prøver du ikke den pakning, du har. Du kan prøve begge kombinationer og se om en af dem virker.


fase
Der er yderligere 48 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis