Hvordan gør jeg en vandslange helt tæt?

Hej. 

Jeg har forbundet 2 vandslanger til ny opvaskemaskine , har lagt mærke til meget mikro små dryp med ca 10 sek mlmrum og har prøvet at skrue af og på igen.. 

Alt andet er helt tæt ! 

Jeg har noget paksnor liggende i vlrktøjskassen  efterladt fra en vvs mand, men har ikke sådan noget salve..Er det løsningen med snor og kan det evt bruges uden ? Hvordan gør man? 😶

Tak 😎

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
68 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der skulle gerne være en gummipakning der tætner..


Adskild samlingen, prøv så at smør det med noget opvaskemiddel, og spænd samlingen stramt til.


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 20-01-2019 22:11:52

Der skulle gerne være en gummipakning der tætner..


Adskild samlingen, prøv så at smør det med noget opvaskemiddel, og spænd samlingen stramt til.

 Hej, der er en sort gummi-ring inde i og så gummi-'håndtaget' man drejer. 

Så det er med disse almindelige elementer i slangen jeg allerede skilt ad og samlet stramt til igen uden held. Hvad er det at du mener  opvaskemiddelen vil gøre alene hvis jeg ikke bruger snor også?

Tak

Søren O skrev den 20-01-2019 22:32:11

Det bedste ville være at udskifte slangerne med en der kan nå. Tilslutningsslanger kan købes i forskellige længder.

 Hej. 

Det er en helt fin løsning som fungerer fint alle andre steder, og slangerne er altså helt nye og jeg har jo allerede gjort forarbejdet og besluttet mht hvad jeg har haft brug for og hvad der er bedst for mig. Spørgsmålet var nu om snoren , et helt konkret spørgsmål så det er venligst dette jeg håber på at få svar på, ellers kan man jo ikke lave andet end at sige til folk hvad der er aller bedst. Men nu er det altså lige det her.

Tak  

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Der skal under ingen omstændigheder bruges pakgarn og salve i den type samlinger. 

Det er jo 2 slange forskruninger der samles med et samlestykke, så du skal være sikker på at der er en gummipakning i dem begge, og at de passer i størrelse.  Er der det skal du spænde dem lidt med 2 tænger.

Det er noget af det letteste at få tæt og normalt skal den med de store takker kun spændes med godt håndkraft. 

Opvaskemiddel tætner ikke men smører lidt så du har lettere ved at spænde det sammen. Men jeg tror nu mere på at der mangler en pakning. 

Selv om jeg udvider svaret lidt ud over det du konkret har spurgt om, håber jeg ikke du " spidser blyanten " igen. Dette er ikke facebook eller noget der ligner.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Selvfølgelig bestemmer du selv hvilken løsning du vælger, men hvorfor skal jeg mene at du vælger det rigtige? 

Det hjælper ikke at bruge pakgarn og salve i den samling du er igang med. Gummipakningen skal kunne slutte tæt. Det skal måske spændes lidt mere. 


Søren O
Annonce

Helt konkret skal der ikke bruges hverken snor, som hedder pakgarn, eller paksalve. Du skal sørge for at pakningerne i begge forskruninger er tætte. Du vil tilsyneladende ikke tage imod rådet om at købe en slange, der kan nå hele vejen, så jeg skal naturligvis undlade at kommentere din dårlige fuskerløsning. 


fase
ev elmand skrev den 20-01-2019 23:05:43

Det er jo 2 slange forskruninger der samles med et samlestykke, så du skal være sikker på at der er en gummipakning i dem begge, og at de passer i størrelse.  Er der det skal du spænde dem lidt med 2 tænger.

Det er noget af det letteste at få tæt og normalt skal den med de store takker kun spændes med godt håndkraft. 

Hej, Tak! Der mangler ingen pakninger i slangerne, jeg tjekkede alt inden det inden jeg tilsluttede dem, har tjekket der ikke sidder noget snavs eller lign og alt ser helt normalt ud -og det derfor er underligt at der er det lille dryp alligevel fordi det jo er en ret nem tilslutning bare at skrue på - har brugt god håndkraft også.

Selv om jeg udvider svaret lidt ud over det du konkret har spurgt om, håber jeg ikke du " spidser blyanten " igen. Dette er ikke facebook eller noget der ligner.

Spidser ikke blyanter eller lign og ved ikke hvad du præcis hentyder til  mht facebook eller det der ligner.

 Man må helt klart gerne udvide sit svar til at inkludere det man mener er den bedste løsning også, det er altid værdsat da der ofte kan være ekstra viden/info i det, men det er faktisk også værdsat når man i det mindste også prøver at forholde sig først og fremmest til det helt konkrete spørgsmål og prøve at løse det som det p.t. fremstår. 

Søren O skrev den 20-01-2019 23:08:15

Selvfølgelig bestemmer du selv hvilken løsning du vælger, men hvorfor skal jeg mene at du vælger det rigtige? 

Hej Søren, du behøver absolut ikke at mene om min løsning er den rigtige eller ej - jeg følte bare at du ikke rigtigt prøvede at se hvordan jeg kunne løse det konkrete problem med de eksisterende slanger og gik direkte til en total udskiftning og sprang et skridt over.

Det eneste jeg prøver at blive klogere på det er hvordan jeg mon kan få tætnet de to eksisterende og allerede købte og betalte slanger en tand mere hvilket bør være ret muligt uden at skulle bruge flere penge på en ny slange og lide tabet af det allerede købte.

 Håber at det giver mening! 

 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
S. Fabrin skrev den 20-01-2019 23:11:26

Du vil tilsyneladende ikke tage imod rådet om at købe en slange, der kan nå hele vejen, så jeg skal naturligvis undlade at kommentere din dårlige fuskerløsning. 

Tak for den første halvdel af dit svar, men jeg må sige at det er virkelig grimt at sige at du vil undlade at kommentere på min løsning og så selvfølgelig gøre det på sådan en nedladende måde som jo slet ikke passer. Det er en helt fin løsning som passer til mit konkrete længde behov & budget. 

Du behøver ikke at kunne lide løsningen, men det er ikke 'min' løsning da hele verden bruger forlænger slanger , og der er intet fusk i det heller da jeg har købt og betalt ærlige penge nede i Silvan i VVS. 

Tak til alle som kom med konkrete og brugbare her & nu svar! 


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Få fat i en tykkere pakning.

Ja , jeg må også tilslutte mig at det er en klodset hovsa løsning , du skal spænde samlinger med værktøj , og en trøst er at samlingerne tætner sig selv ((kalker til ) på den lange bane , håber du har en forsikring som dækker vandskade...............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Der er yderligere 58 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis