Ford c max

Fod c max 08 1,6 tdci

Syntes den ryster i rattet ved motorvej kørsel,  nogen strækninger ikke, når den gør det og jeg slipper speederen holder den op. Er jeg på jagt efter dæk styrekugle bærekugle?

Vh Kenneth

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Eller efterspænding af hjulene. Kig dækkene efter for buler på siderne. Både på yder- og indersiden. Der kan være gået et lag i carkassen.


 

Men motoren kan også give disse rystelser hvis der er problemer med tænding eller brændstofforsyning.

Endvidere motorophæng.


Elektronikteknikeren

Det var så gået en bøsning i bærearmen, men mekanikeren sagde at mine trækaksler også hodt kunne trænge til en udskiftning. Den laver sådan nogle hak når man skal dreje rattet tilbage efter et sving.

Har så fået skiftet bægge bærearme og styrekugle r og trækaksler.

Men efter en uges kørsel, er den begyndt at komme med en lyd når jeg rammer en vej bump på vej op og ned ad igen.

Det er en gnave lyd vis det giver mening, har tjekket bærearme idag spændt efter og haft koben på for at mærke.

Men ingen slup, nogen idé er.

Annonce

Det er en klassiker som desværre mange værksteder laver. Når man skifter undervognskomponenter skal hjulene stå under last når boltene spændes (de må ikke hænge som de gør på liften). Men ofte glemmes stabilisator-bøsningerne, og netop de laver den lyd hvis de spændt uden last.


Nu har jeg selv skiftet det hele på lift, så du siget at jeg ikke skulle spænde bærearmene mens den hænger på liften?

Kenneth0904 skrev den 05-03-2019 12:26:17

Nu har jeg selv skiftet det hele på lift, så du siget at jeg ikke skulle spænde bærearmene mens den hænger på liften?

Yes. Der er yderst vigtigt at bøsninger i bærearmene først spændes til når der er vægt på alle hjul. Ellers er gummiet udsat for et konstant vrid når du kører, og du kan skifte dem igen efter et års tid.

Enten en fire-søjle lift eller en gammeldags grav er den bedste løsning. Evt. kan du sætte gearkasseløftere under hjulene og køre liften ned så fjedrene er sammentrykket.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis