Radiator virker ikke. Brud på slange

Lukasbatmand
Lukasbatmand
Postnr:
Lukasbatmand Lukasbatmand

Hej derude,

Vi har i huset de sidste par dage oplevet at have problemer med at få ordentlig varme på radiatorerne.

Vi har skruet helt op på samtlige radiatorer og gulvvarme og de alle virker svagt. Dog er der en næsten ny radiator i et af værelserne som fungere upåklageligt. 

Jeg har prøvet at lufte dem ud og motionere ventilen i dem alle uden held. 

Inden jeg gik i seng igår fyrede jeg op på alle radiatorene og da jeg vågnede var flere af dem slukket selvom de stod på 8. 

Jeg opdagede så at der er hul på en slange (se billede). Kan det være problemet eller hvad tænker i?

På forhånd mange tak!

S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

Kommer der varme på radiatoren, hvis du fjerner termostaten på dine radiatorer? Hvis der ikke kommer varme, skal du fjerne termostaten og pakdåsen (der kommer lidt vand ud). Derefter en tynd skruetrækker og stikker den ind på membranen og motionerer den lidt, så den kommer løs fra sædet, så skulle der gerne komme varme. Der er formentlig vand nok på anlægget. Sådan cirka 1-2 bar, 10 - 20mVS

fase
Kermit_369
Kermit_369
Postnr: 7860
Kermit_369 Kermit_369

Så vidt jeg kan se er der ikke tale om en utæt slange men derimod afløb fra overtryksventilen på varmtvandsbeholderen. Det kan ikke have noget med jeres manglende varme at gøre. 

Udførelsen er dog lidt problematisk da man skal kunne se hvor meget der drypper fra overtryksventilen.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Lukasbatmand
Lukasbatmand
Postnr:

Mange tak for jeres svar. Det vil jeg prøve med det samme så skriver jeg lige når det er testet.

Lukasbatmand
Lukasbatmand
Postnr:

Nu har jeg først prøvet at pille termostaterne af for at se om der kommer varme på.

Det gør ikke nogen forskel om termostaten er lukket eller står på 5 når man tager den af og på vel? Jeg har nemlig slukket for den inden jeg piller termostaten af.

S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

Nej, det gør ingen forskel, men har du skruet pakdåsen ud, så du kan komme til motionere den membran, som sidder inde bag ved?

fase
Lukasbatmand
Lukasbatmand
Postnr:

Jeg har skruet pakdåsen ud. Den er nem nok og trykke ned og der kommer vand op når jeg trykker men stadig ingen varme? Se billede 

Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Har du tjekket om der er tryk nok på dit anlæg? Der skal være 1-2 bar som Fabrin skriver.

Søren O
Lukasbatmand
Lukasbatmand
Postnr:

Nu har jeg prøvet at sætte pakdåsen på igen men ventilen bliver skudt op af trykket? Det er blevet umuligt at få ventilen til at blive siddende i pakdåsen.

Lukasbatmand
Lukasbatmand
Postnr:

Tror pakdåsen er i stykker. Jeg har prøvet at sætte en anden pakdåse på og radiatoren er stadig kold. Andre bud?

jensen55
jensen55
Postnr: 8981
jensen55 jensen55

kan du ikke tage nogle billeder af der hvor varmen kommer ind så man kan se ventiler haner mm 

Lukasbatmand
Lukasbatmand
Postnr:

Status pt. er at jeg har tre radiatorer som kører på halv kraft. 

Gulvvarme kører på halv kraft og virker tilsyneladende kun i nogle områder. 

En radiatorer er helt kold - Der er forsøgt udluftning, motionere ventil og membran. 

En nyere radiator i tilbygning virker uden problemer.

Tager gerne imod flere bud. Det kunne være fint hvis det var noget man kunne lave selv da det jo er weekend. Ellers må jeg have fat i en fagmand på mandag.

jensen55
jensen55
Postnr: 8981
jensen55 jensen55

og der er ikke andet ? prøv og se om der sidder sådan en ventil et sted lige hvad jeg kan se så ser det ud til den sidder henne hvor fjernvarmen kommer ind men det er lidt svært at se på billedet https://www.wattoo.dk/snavssamler-d...JHLvD_BwE.

Hvis den sidder sådan en   så prøv og rens den ved at skrue låget af den der sidder en si i den. HUSK OG LUKKE FOR FJERVARMEN FØRST

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. CN ventil, kold radiator
    Fyr og opvarmning
  2. Identificere ventil i radiator
    Fyr og opvarmning
  3. LED spots der ikke virker
    Belysning
  4. Hvad hedder denne radiator ventil?
    Fyr og opvarmning
  5. Hvad er det for en radiator
    Lav-Hus