Ophæng af bordplade på tynd væg

bluedog
bluedog
Postnr:
bluedog bluedog

Gode råd og kreative forslag ønskes ifm ophæng af mindre bordplade som skal fungere som cafébord. De med rødt markerede side- og bagplader af træ som bordet skal monteres på er ikke massive men kun ca. 1.5 cm tykke. Bordpladen måler ca 110x60 cm.

Er det muligt at lave så det holder?

/Søren

Gregeren
Gregeren
Postnr: 2830
Gregeren Gregeren

Der er vel spærtræ på hver side af vinduet på billedet? Et par vinkelbeslag på her, så kører det

Elektronikteknikeren
bluedog
bluedog
Postnr:
bluedog bluedog

Når jeg banker på det lyder det ikke massivt.  Og der er også sat et stykke træ på bunden af spærret. Så derfor tænkte jeg ikke at der var spær. Selvom det lyder mærkeligt 😏

Gregeren
Gregeren
Gregeren Gregeren

Det kan jo være at der er sat gips eller mdf udenpå så der er en glat overflade at male på, men du skruer jo ind i træet bag ved. Prøv med 30-40mm lange skruer.

Elektronikteknikeren
jetdirect
jetdirect
Postnr: -
jetdirect jetdirect

Har du tænkt over vinduet skal kunne tippes rundt når det skal gøres rent

Er det et vindue med nødåbning 

kurta
kurta
Postnr: 4800
kurta kurta

Umiddelbart ville jeg nok montere lister, som bordpladen lægges ned ovenpå. Så skal du have fundet ud af, hvad disse 15 mm plader er lavet af. Er det gips, skal du fastgøre listerne med plugs, som ekspanderer på bagsiden. Er det træ, vil skruer kunne holde uden videre, idet trykket på listerne jo vil være direkte nedad, og der behøver skruer faktisk ikke at være ret store for at kunne holde.

Kurt B. Andersen
Gregeren
Gregeren
Gregeren Gregeren

Altså der er med 100% garanti spærtræ på begge sider af vinduet, så det er bare at have træskruer der er lange nok til at nå ind i træet.

I stedet for plugs i en gipsskal.

Elektronikteknikeren
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Køb af skruer og plugs, hvor køber i?
    Værktøj og maskiner
  2. skruer
    Lav-Hus
  3. Hvilke skruer og plugs skal jeg bruge?
    Lav-Hus
  4. Bits til gips-skruer
    Værktøj og maskiner
  5. Undgå at ødelægge skruer...?
    Lav-Hus