Gulvvarme, virker ikke på 2 rum

Kære alle, 

Er virkelig desperat, har siden jul ikke haft varme eller næsten ingen varme typisk på soveværelser, 

Temperaturen falder drastisk om natten og om dagen stiger den Max til 20 grader. Me det føles ikke som 20 grader. 

VVS manden fik installeret en ny cirkulationspumpe, elektronisk termostater osv. Rørene/er hellere ikke varm når jeg skruer op på fuld blus. 

Det er en villa med fem værelser. 

VVS manden sagde at det burde virke når han installeret en elektronisk udstyr fra Danfoss, 

Håber i kan hjælpe. 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du har modtaget regningen fra vvs-manden er det bare at tage fat i ham igen. Når han har haft pumpen pillet af, er der måske kommet luft i systemet. Endvidere har han monteret telestater. Det er en reklamation, så han må bare få det til at virke.

Hvis du ikke har modtaget regningen kan der være risiko for at den bliver højere hvis du tilkalder ham igen. Ingen tvivl om at du har en reklamation.


Søren O

Kære Søren, Mange tak for dit svar, 

Det som også er mærkeligt at jeg ikke kan styre temperaturen som jeg vil, når jeg skruer den ene værelse på fuld skrue så falder de andre. 

Du har helt ret, det var også det jeg formodede at det var luften der var problemet, 

Jeg prøvede at tage termostaten af og klikke på ventilen, så kom der varme i rørene men efter få min. Blev den kold igen. 

Så du mener at anlægget også kan være defekt? 

Det tyder på at du har luft i systemet. Prøv at læse manualen til pumpen, og skriv ned hvordan den nu er indstillet. Så skal pumpen sættes op på max. tryk. 

Alle rumtermostater skrues så ned på f.eks. 10o, så alle telestater lukker. Derefter åbner du helt for en (uvirksom) gulvvarmekreds enten ved at skrue helt op for rumtermostaten, eller ved at afmontere pågældende telestat. Efter et stykke tid (f.eks. 10 min.), går du videre til næste kreds.



Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis