COP på luft luft varmepumpe

Jeg har ledt og ledt efter Panasonics COP for deres luft-luft varmepumper, jeg kan finde COP ved --7 grader og lavere i databladet/salgsdokumentation.
Men det som er relevant for mig - og ville jeg tro - for de fleste andre, er COP ved en typisk dansk vintertemperatur mellem 0 og +5 grader.

Hvordan finder jeg den?

Jeg ringede til Panasonic, den mand jeg snakkede med vidste ingenting...


 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu er det sådan at man ikke bruger cop værdier mere , men er gået over til scop værdier , som viser et årligt gennemsnit for en varmepumpes ydelse , reference værdierne er en ude temperatur på +7 C og en inde temperatur på + 20 C .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Prøv at skriv de værdier du kan finde ind i Excel og ekstrapolér så værdierne ned til den temperatur du ønsker. Det kan man godt hvis man bare ønsker en indikation af effektiviteten


Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

Jeg kan godt hjælpe dig med det hvis du lige sender modellen. 


Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

Jeg ved godt man kan lave kurver med få punkter og lave et estimat, men problemet ved de temperaturer der er opgivet er jo, at der sker en stor ændring i COP værdien lige omkring de temperaturer jeg nævner.

Jeg overvejer disse:
Panasonic HZ25TKE
Panasonic Etherea NZ25TKE


 

Du kan ikke få nogen bedre varmepumper end de to du nævner her , generelt set jo højere ude temperaturen er og jo lavere man ønsker inde temperaturen , jo billigere er det i drift , 


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis