Kaffe automat driller

Hej Herinde

Jeg afkalkede en Phillips kaffemaskine, noget expresso lignende, der selv maler hele bønner, presser det videre med 15 bars tryk, og kan tilsætte mælk fra udvendig beholder osv. Ejer ( min kusine ) har haft den stående ubrugt et par år, fordi den lavede for tynd kaffe. Da jeg afleverede den, virkede den ok, og lavede flere forskellige typer helt ok kaffe. Men nu er kaffen igen for tynd.

Tænker lidt det kan være kværnen der måske er slidt/ødelagt, da netop denne kan udskiftes. Resten på maskine virker fint. Den er i øvrigt nem at rengøre, da hele tryksiden kan tages ud og skylles/renses. Der er ingen fejlmelding på display. Punkt 1 vil have min. 1200 kr for service og giver ikke garanti på andet end nye dele ( naturligt nok ).

Sidder der mon lige et geni herinde med erfaring omkring disse maskiner og kan hjælpe ?

På forhånd tak - Carsten


 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis det er kværnen der er slidt, kan det let ses i grumset. Er der stykker af bønner? Er mængden for lille? Hvis man kan få ny kværn i keramisk materiale er det at foretrække, da de holder megetlængere. Og hun har naturligvis checket styrkereguleringen?


 

Min egen erfaring er at slangerne indvendigt ofte bliver kalket til. Specielt hvis der køres uden filter.

Jeg har før afmonteret slanger og lagt i blød i afkalker og genmonteret. Det har virket fint, og kaffen er efterfølgende blevet mindre bitter og mere rund i smagen.


Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Takker, får den tilbage tirsdag, så ved jeg lidt mere. Den kværnede kaffe kan jo aflæses i affaldet, og diverse slanger får jeg kigget på.Styrken er vel styret via display, eller ?  Vender snart tilbage.


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også