Skifte fra halogen- til ledspots

Hej.

Jeg er ved at skifte 7 halogenspots til led i mit køkken. Men er i tvivl om jeg skal skifte transformer/driver (tror jeg skal, men hvad skal jeg lige skifte til). Lige nu sidder der 2 stk Halotronic htm 150/230-240 som styrer de 7 spots.

De bliver tændt/slukket af 2 kontakter, hvor den ene er en skydelysdæmper. Når man trykker for at tænde/slukke, har de en slags fjeder i sig (kiptryk hedder det måske)

Skal jeg have fat i en led driver? og kan jeg skifte de 2 Halotronic til 1 driver? Eller er der andre muligheder?

Meget grøn på området :-)

Vh Jakob

God weekend


Hej. Jeg er ved at skifte 7 halogenspots til led i... Vis hele indlægget
53 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det ser ud til de sidder i "bro-kobling", så kan vel nøjes med at slette "bro-koblingen". Men det ser ud til at hver spot, 7 stk, har sin egen ledning i transformeren. Ved ikke om man kan finde en driver med 7 udgange? eller er den en anden smart måde?

/Jakob

Fedt, så sløjfer du bare sløjfningen mellem de to.

når du har så mange du skal have samlet, skal du finde en passende dåse, med en terminalblok/klemrække hvor du samler alle spots til et enkelt kabel.

F.eks en jaus dåse.


Elektronikteknikeren

Der findes vel ikke en tegning/guide over det, at samle dem alle i en klemrække og så med kun stk 1 strøm ledning?

Skal lige have det skåret lidt ud i pap

De klemrækker jeg lige har googlet lidt tror jeg ikke dur. De skal vel være i serie forbindelse eller...

/Jakob

Altså alle de blå ledninger sammen og så de brune sammen. Derefter skal der strømmen fra driveren til stikdåsen

Det hele skal placeres i en dåse, og der må kun gå ledninger med den hvide yderkappe ud af dåsen, dvs alt opsplitning af ledninger skal foregå inde i dåsen.


Elektronikteknikeren

terminalrør? og så lige en god driver til 7*5-6 watt

Jesna skrev den 20-01-2019 14:05:19

terminalrør? og så lige en god driver til 7*5-6 watt

 Terminalrør er nogle rør, som klemmes på flertrådede ledninger, så de kommer til at ligne enkorede ledninger.

Terminalrør  LED driver


fase

Ja.

Dog er wago vist godkendt til at tage bløde ledere uden terminalrør også.


Elektronikteknikeren
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis