Tynd revne i finpuds

Hej. 

Jeg renoverede for et par år siden mit hus. De gamle radiatorhuller under vinduerne er blevet muret op i leca som resten af muren. Derefter pudset og til sidst et lag finpuds for at få en ønsket struktur. 

Der viser sig nu igen den papirtynde revne i finpuds en. Jeg har forsøgt at fylde tynd finpuds i og efterfølgende male. Nu er den der bare igen. 

Jeg har formentlig brugt en forkert blanding i den underliggende puds, hvorfor det arbejder forskelligt. 

Har I nogen forslag til hvordan det kan udbedres? Jeg ønsker ikke filt. Håber jeg kunne fylde et eller andet i som er fleksibelt nok til at tage bevægelserne. 

På forhånd tak. 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du har ikke brugt armeringsnet? 


Mvh. Christian M
 

Nej. Grovpuds og finpuds 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Deri fejlen. Der skal bruges en strimmel armering i samlingen, da der ikke er muret i forbandt.

Du kan let ordne det, hak finpudsen ned i en 10cm bred strimmel så du har 5cm rå gasbeton op hver side.

Klæb selvklæbende armeringsnet(glasfibertape) på i hele samlingens længde.

https://www.silvan.dk/stokvis-glasfibervaev-50-mm-50-mtr?id=2840-1728608

Puds op igen.


Elektronikteknikeren

Der er muret i forbandt. Tak for løsningsforslaget. Jeg havde dog håbet på nogle opfindsomme og dermed lette forslag til noget jeg kunne proppe i revnen som var lidt fleksibelt. 

Så skal du prøve med en fleksibel byggefuge, som kan males over. F.eks. ms byggefuge fra danalim


Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også