Båndsliber

Det her er ikke et problem, men er blot for at stille min nysgerrighed: når man kører med en båndsliber, hviner den, så man ønsker sig høreværn og hunden løber ned i det fjerneste hjørne af haven (det gælder i hvert fald for min Bosch og dens AEG-forgænger). Der er jo blot tale om en roterende bevægelse på linje med en boremaskine.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er mest fra motoren. Universalmotorer hat det med at larme fælt.


Jeg har en Makita den synes jeg ikke larmer specielt meget.

Så har jeg en Park side fra Lidl, den larmer til gengæld ufattelig meget.

Jeg har lavet den om til en stationær, fungere fint, men larmer.


Vi prøver igen, i morgen --

Har haft en Bosch (grøn serie) lånt et par gange, men synes da ikke den hviner mere end så meget andet elværktøj. Måske kan du uploade en video/lydfil så vi kan høre hvor meget din hviner!

 

Tak for svarene. Som sagt er det ikke noget problem som sådan, men jeg tænkte, at der måske var et særligt leje eller gear, som var nødvendigt for en båndpudser i forhold til en boremaskine, men måske jeg bare er lidt uheldig med min maskine


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Jeg vil godt give dig lidt ret. Jeg er i gang med at slide nr. 2 grønne båndpudser fra Bosch op, og de har en hvinende lyd. Har aldrig tænkt over hvorfor, sådan er det bare.

Jeg har også haft fat i andre fabrikater gennem årene, og syntes også, at de godt kunne have det, som du betegner som en hvinende lyd.


Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis