Nyt gulv og gulvvarme

Hej

Jeg bor i et 2 planshus fra 1978, hvor jeg skal have udskiftet en udestue med en 58m2 opvarmet stue. Jeg begynder på projektet her til foråret. 

Men i den forbindelse overvejer jeg at få skiftet gulvet i resten af huset ca. 80m2. Altså fjerne gulv, spånplader, strøer og få gravet af. Så lagt flamingo og beton med gulvvarme. Men det bliver noget af en opgave, at få hele underetagen pakket ned og selvfølgelig at få gravet af. Badeværelse og bryggers har støbt gulv. Så detskal bankes op.

Så vil høre om i mener det kan svare sig at gøre det.

Mvh.

Nyboe78

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Øh det kan vi ikke svare på, ud fra den tekst. Hvad er det du vil have svar på? 

Om det kan svare sig er jo et svært spørgsmål, for mener du kroner og øre? Vi aner heller ikke hvordan det ser ud, og om du kan lave alt selv osv


Mvh. Christian M
 

Jeg tænker at jeg kan lave det meste, men vil have nogen til at støbe gulvet og samle gulvvarmen. 

Men igen. Hvad ønsker du svar på? 

- Er det kroner og øre i forhold til renoveringens pris? Eller forbrug bagefter? 

- Hvad tror du det kommer til at koste alt i alt? Med eller uden dyre håndværkere? 

- Opvarmningsform nu og efter? 

-Skal der væltes indervægge og bygges op igen? 


Osv. Du er nødt til at komme med en hel del mere, i stedet for at vi skal trække det ud af dig 


Mvh. Christian M
 

Der er radiatorer nu, og så vil jeg have vandgulvvarme. Der er to mindre letvæge der skal ned, og op igen. Tænker det vil koste 100.000-150.000. Ved godt at det ikke kan svare sig med energi besparelsen. Men tænker hvis man samler besparelsen, den bedre komfort og husets merværdi. Så kunne det måske godt være en god idé.

Tror det jeg spørger om, er om I ville gøre det hvis det var jer?

Til det ? vil jeg svare ja. Men det tager mange år at tjene ind. Du får selvfølgelig isoleret grundigt, og du kan vælge at isolere mere end kravet, f.eks.  bruge EPS med grafit som isolerer 20% bedre ved samme tykkelse.

Så sparer du jo nogle varmeudgifter de næste mange år. Afhængig af hvor dårligt der er isoleret nu.


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis