Tilslutning af opvaskemaskine - hvad skal jeg købe?

Hej alle :) 

Jeg fandt en Håndværks gruppe på FB og stillede spørgsmål med billeder om hvad jeg skulle bruge til at tilslutte den for at være lidt mere sikker når jeg tager i silvan eller lign, men blev nærmest overfuset om at jeg var totalt uvidende og jeg bare skulle betale for en vvs mand. 

SUK.  Men jeg mener selv dette er en ret let opgave jeg selv kan udføre (har tilsluttet vaskemaskine selv og både bygget og installeret en brusekabine), men lige det her er jeg i tvivl om. Så nu håber jeg på at nogen kan hjælpe mig så jeg kan være forberedt og få købt det rigtige i første besøg - og mest af alt at jeg aldrig skal vaske manuelt op mere! 

Jeg har et meget lille køkken og det eneste sted opvaskemaskinen kan stå er lidt længere væk end der hvor vasken er. Maskinen som ankom idag har derfor for kort vand og afløbs-slange.

Jeg har brug for ca 1.5-2 meter mere i form at forlænger-slanger udover de allerede 1.5 meter den kom med. Er der nogle issues jeg skal være opmærksom på når jeg tilslutter sådanne slanger sammen? Er det altid standard størrelser eller skal jeg måle?

 Der er pt. kun 1 vand-ventil og jeg skal derfor købe sådan et Y-rør til vandhanen så jeg kan tilslutte opvaskemaskinen og vaskemaskinen til samme hane. 

Skal jeg købe sådan en aquastop og skal den så sidde mellem hanen og Y-røret? Ved i om det er et krav at der er sådan een? 

På billedet med den gule klud, tænker jeg at det fjerner jeg og så køber jeg en vinkel-dims som der er på modsatte side, til tilslutning af afløbsslangen. Dette mener jeg ikke bliver et problem.

Hvordan kan jeg vide om jeg skal købe jordstik prop? Min vaskemaskine er tilsluttet uden prop - jeg har ikke tænkt over det indtil Elgiganten 'foreslog' jeg købte sådan een også.

Her er lidt billeder - håber at i vil give mig ret i at der ikke er grund til også at betale 1000 kr til en VVS mand som jeg blev foreslået idag i den gruppe.

TUSINDE TAK. :)







Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej alle :)  Jeg fandt en Håndværks gruppe på FB... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

vandpumpetang! Det var det som det hed, ja jeg mangler 2 af dem.

Og ja, de to øverste er ret kiksede at se på, det kunne ha' været gjort bedre.

Men jeg fik sgu skruet af som du kunne se uden den tang-, blev lige til the HULK :) Jeg har haft test-kørt og det hele fungerer fint, uden dryp nogle steder, så nu burde der ikke være mere, og så har jeg også prøvet det... 

Er faktisk ret stolt af mig selv lige nu hihi 

Fortsat god aften og tak for tips/info osv

Mvh

May

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ja, og et par gode svensknøgler.

Men tillykke med din nye komfort i boligen, det er virkelig en værdiforøgelse man mærker i hverdagen.


Elektronikteknikeren

Ja, det må jeg få købt på et tidspunkt  

Tak - ja jeg kan allerede se at det løser mit evige problem med  ting i håndvasken og på bordpladen da jeg nu får lagt det direkte ned i opvaskemaskinen i stedet for. 

Jeg har jordens mindste køkken så i kan nok forestille jer scenariet hver dag uden maskinen for ikke at tale om efter jeg har haft gæster osv og man står der dagen efter en hel dag for at vaske op. Håber også jeg kommer til at spare vand oven i alt det andet. En god investering og er SÅ glad for den allerede :o) 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Og husk at lukke for vandet hver gang du har vasket , det kan blive en stor regning for vandskade , hvis en slange springer når du ikke er hjemme...........


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

haha, ja, den potentielle problematik har jeg luret og satte derfor allerede tingene på plads igår så jeg netop kan komme ind i en god rytme. 

Det er ihvertfald slut med at stå og se Netflix serier på laptoppen som underholdning i køkkenet for at tage den værste smerte ved de lange opvask-scenarier haha

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis