Udskifte trapezplade

Hejsa

Jeg har et carport tag i trapezplader, hvor der under sidste store omgang blæst er noget som har slået hul i en af pladerne. Den skal selvfølgelig udskiftes. 

Problemet er at det er en af de midterste plader og carporten står mod skel samt en høj lægmur , så jeg har kun adgang fra en af langsiderne samt en af de korte sider. 

Kan jeg lægge en fornuftig tykkelse krydsfiner plade ud også med den som "vægtfordeler" bevæge mig ud på taget sådan at jeg kan løsne ved den relevante plade og lempe en ny på plads? Eller er jeg tvunget til at tage alle pladerne af fra en ende af også sætte dem på igen?


Ask
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

som du selv skriver, læg nogle plader så du fordeler trykket når du kravler ud på taget, pladerne skal nok holde 

husk trapez skruerne skal sidde i toppen af pladen og ikke i bunden ellers får du et utæt tag


Jeg ville overveje at skifte hele taget, hvis de er ved at være møre.



Vi prøver igen, i morgen --
Orla Nautrup skrev den 17-01-2019 15:06:48

En stor del af pladerne skrues i bunden i dag, vel at mærke med en korrekt tætningsskive monteret. 

 Det undrer lidt, vi har en lille skur hvor skruerne netop er sat i bunden og det har kun givet problemet selvom der er tætnings skiver så er taget utæt samt affalt fra træerne der falder ned det kan ikke komme ordentligt væk når det regner pga skruerne.

Annonce

Du kan også "lappe" hullet med et lille stykke trapez plade som du limer på med silikone , det kan godt gøres nedefra ...............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Har overvejet en lapning men hvis man kan lægge plader ud er det ikke så slemt at skifte pladen. 

Og pladerne er under to år gamle så de skulle helst kunne holde nogle år. Men tak for tip 


Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis