Murstenssav.

Hej. Nogle der ved hvor man kan leje en murstenssav omkring Bjerringbro (8850) til at lave dørhuld med.

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvorfor bruger du ikke bare en vinkelsliber evt. med vidia tænder.


fase
S. Fabrin skrev den 16-01-2019 23:29:33

Hvorfor bruger du ikke bare en vinkelsliber evt. med vidia tænder.

 Kan godt forstå han ikke vil bruge en almindelig  vinkelsliber. Det støver jo ad helved til med sådan en.

Man kan få en stor vinkelsliber beregnet til mursten,  hvor man kan tilslutte en støvsuger på. Dét er effektivt. 


Mvh. Christian M
 

Da jeg skulle skære et dobbelt dørhul, brugte jeg en billig bajonetsav og en murklinge fra onkel Harald. Sådan en her: https://www.harald-nyborg.dk/p5357/...-hm-235-mm

Jeg sømmede et forskallingsbrædt op, og skar efter det. Fordelen ved bajonetsaven er at den ikke støver så meget som vinkelsliberen. Man kan også vande lidt først med en forstøver. God fornøjelse

Hvordan lavede du start hullet til klingen.

man borer blot 2-3 huller ved siden af hinanden, alt efter hvor stort et bor man har. hugger ud med en mejsel.

du kan også starte inde i "dørhullet" med blot at hugge en sten ud. og så save ud til din kant

Annonce

Hvis du bare tager stenene ud en for en, skal du save minimalt, nemlig kun der, hvor forbandet stikker ud i hullet.


fase

Hvis det er et gammelt hus, kan en bajonetsav ryste murstene løse


 

Det er et hus fra 1902.

Mit hus er fra 1900, med dobbelt mur, den yderste er relativ stærk, men jeg ville ikke kune save i indermuren med bajonetsav , der brugte jeg en stor vinkelsliber med vandtilslutning, vandet tager støvet, og omdanner det til rødt smat   


 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis