G-mail Hvordan bruger man besvar?

Hej til Jer.

Spørgsmålet komme af at jeg er med i en lille forening. Her sender formand iblandt en mail ud hvor der bedes om at man tilmelder sig et arrangement. Mailen er sendt til alle medlemmer. Hvis der så en en før mig som har svaret så kan jeg se svaret, og jeg trykker så på besvar så kommer mit svar til den som sidst har svaret. Kan det virkelig passe at man ikke kan svare i den oprindelige mail, men er nødt til at oprette en ny? I andre mails hvor det bare er mig og en anden går det fint. I den gamle mail jeg havde kunne man vælge besvar eller besvar alle. Der fungerede det. 

På forhånd tak for hjælpen.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Som jeg læser det, får du først den originale mail. Derefter få du en mail fra en, som har svaret før dig. 

Han har formentlig trykket på svar til alle i stedet for bare at trykke så svar. Så derfor får du hans svar mail.

Du svarer så i den mail, som han har sendt til dig, i stedet for at svare på den første originale mail, så derfor ryger svaret til ham den forkerte, i stedet for til ham, som sendte den originale mail.

Så du skal svare i den originale først mail og kun bruge Svar - ej svar til alle.




Kurt B. Andersen

Hej Kurt.

tak for det. Dit svar har fået mig til at kigge nærmere på det. (da jeg skrev det første indlæg var jeg bare sur.) Jeg har gjort som du beskriver og så kommer mailen til den som sidst svarede, det ses i adresselinien. Hvis jeg trykker besvar alle. Kommer alle adresser med også den som oprindelig skrev mailen. For mig ser det ud som om at det ikke kan lade sig gøre kun at besvare den første når en allerede har besvaret. Hvis man i en anden sammenhæng har vidersendt  en mail så kan man heller ikke bagefter besvare den. Måske kan man der også bruge besvar alle. det må undersøges.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hej Kovas

Jeg vil tro at dit problem er "samtale-visningen" i gmail. Som standard tager g-mail mails som handler om det samme og putter dem i en fælles tråd som vises samlet. 

Hvis der er mails i tråden som du allerede har læst vil de være "klappet sammen" og det vil kun være nye mails der er foldet ud i fuld længde. Besvar funktionen i bunden er så knyttet sammen med den sidste mail i tråden.

Hvis du vil svare på den oprindelige mail skal du folde den ud i toppen så du kan læse den i fuld længde og derefter bruge den besvar knap som er øverst til højre i mailen (altså lige til højre for der hvor du kan se afsender mv.). På den måde kan du besvare på den oprindelige mail og dermed også til den oprindelige mails afsender alene


Ask

Super tak til ask. jeg anede ikke at der var en svarknap på det sted. det ser ud som om andre har det samme problem. eftersom så mange svare til alle. 

Et andet problem er, at for at se spam mappen så skal men selv være aktiv og trykke på flere. Det betyder at man nemt kan ha en mail som ved en fejl er havnet i spam. Som man aldrig får set. Jeg vi tro at 80% af mail i spam ikke høre til der. det ville være fedt hvis man kunne flytte den op over kladder eller sendt.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis