“Glat væg” axo195

Hej

Nogle der har erfaring med opsætning af glat vægs produktet axo 195?

Det er et filtprodukt, som opsættes direkte på eksisterende glasvæg og som efterlader en glat væg.

Jeg er kommet i tvivl om hvilken side der skal vende ind mod væggen og hvilken der skal vende ud mod rummet. I farvehandlen sagde de at det var ligesom alm væv, hvor rullens yderside skal vende ud af. På indlægssedlen står der imidlertid at bagsiden som skal vende ind mod væggen er den side der vender ud af på rullen.

Ved opslag på importørens hjemmeside står der i produktdatabladet at rullens yderside skal vende ud af, altså det samme som farvehandelen, men det modsatte af indlægssedlen.

Nogen der kan hjælpe mig?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ved alle ruller jeg har arbejdet med har det været det indvendige af rullen der skulle være mod væggen.

Det lyder som noget mærkeligt noget.. Umiddelbart ville jeg gøre som der står i databladet. Så kan du sige at du har fulgt producentens vejledning hvis det bliver mærkeligt. Der plejer normalt at være markeret på filten med nogle streger eller ord.

Ellers er fluggers 130g filt et rigtigt godt produkt.



Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler

Stoler egentlig mere på indlægasedlen end databladet på hjemmesiden.

Når jeg mærker med fingrene føles rullens inderside lidt mere glat end ydersiden, og tænker det er den glatte side der skal males på.

Har tænkt at jeg vil kontakte importøren imorgen inden jeg starter opsætning, men tænkte nogen i dette forum måske kendte produktet 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også