Er mit nye tag fejlmonteret?

Hej,

Jeg har for et år siden fået lagt nyt tag og bygget en ny gavl op. I løbet af det projekt har der været et utal af større fejl af tømreren, som de har forsøgt at slippe afsted med. 

Nu er jeg så blevet gjort opmærksom på at mine vingeteglsten formentlig ligger forkert.

Ved husets fire hjørner er der hul ind som det kan ses på billederne herunder. Umiddelbart inde i hullet er der ubehandlet træ. Krydsfiner pladen der ellers ville være synlig fra jorden har lige fået en klat sort maling på hjørnet.

For mig at se er stenen afsluttet 5-10cm for tidligt hvilket medfører at hjørnet står åbent. Samtidig medfører det at tagrenden er monterer helt tæt på fibercement pladen. Ved oversvømmelse af tagrende er der stor risiko for at vandet vil løbe på bagsiden af denne. Den skulle i min verden et par cm væk.

Jeg synes så også at vindeteglstenen sidder høft ifht. Stern brættet(?) og vinden dækker knap nok ned over kanten, hvilket fjerner formålet med denne.

Jeg vil meget gerne have input til rigtigheden af ovenstående. Er jeg galt på den?

Som nævnt har der været rigtig mange af sådanne ting undervejs og jeg overvejer hvordan jeg skal gribe det an herfra. Jeg tager meget gerne imod råd til dette.


  

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Overhoved ikke ekspert på dette. Men det ser ud til at tagrenden tipper indad - det er i hvertfald en fejl.


Mvh Troels

Jeg håber ikke for dig, at det er Dansk Tagteknik, der har lavet det. Jeg skal have lagt tag om for 3. Gang.


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Her et billede til sammenligning, fik lagt taget i 2018. Som du kan se går tagstenen ned i tagrenden.


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også