Fjerne gammelt skorstensrør?

Hej Folkens..

Jeg skal have fjernet dette gamle skorstensrør i mit bryggers.

Huset har inden vi købte det fået nyt tag og i den sammenhæng er den øverste del af skorstenen fjernet. Der stikker ca. 30-40cm af røret op igennem til loftrummet.

Hvordan får jeg nemmest fjernet denne fætter? Jeg ved ikke hvad det er lavet af, men det føles tungt.

Thomas.

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Skær med vinkelsliber røret over to steder, med 50 cm mellemrum. Så kan du trække stumpen på loftet ned. Regn med, at det sviner ad h... til


 

alt efter hvor gammelt røret er kan der så ikke være noget asbest isolering for varme i røret hvis der er dobbel væget, røret ser meget tyk ud ifh til et alm skorsten rør

jeg ville nok skære røret med en bajonet sav ved og bore nogen huller i røret så klingen kan komme ind, så undgår du gnister og svineri

Det må være vejen frem.

Hvor tung er sådan en satan? Kan vi ordne det 2 mand?

2 personer bør være ok

skær som allerede skrevet den ned i mindre sektioner oppefra og ned som er håndterbar


skabene og området omkring røret sørg for det er ryddeligt så du kan komme til og der er plads til og arbejde

Sådan en stålskorsten plejer da at være samlet i sektioner - ikke?

Det kunne tænkes, det virker ligsom der er en metal ring rundt om røret øverst, det er jo blevet samlet på en måde i sin tid.

noget der undrer, hvor har renselemmen været, er der kælder under så røret fortsætter ned i kælderen hvor der er renselem

eller er den krave man ser ved gulvet blot soklen for røret ?

den rest der stikker op på loftet har den en krave der er mindre end røret 

evt billed kunne være fint

Det må være soklen du kan se ved gulvet. Der er ikke kælder.

Renselemmen, er det ikke den der er tapet med gaffa? Der sidder et rør på bagsiden som man ikke kan se på dette billede. Det forestiller jeg mig har gået igennem væggen ind til stuen hvor ovnen har siddet.

Jeg tager et billede fra siden når jeg kommer hjem senere..

Den gule nettopose dækker for hulet på dette rør.

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis