Byggetilladelse

Hej. 

Vi står og skal have bygget nyt vinduesparti, og vil høre om der er en der ved om det kræver tilladelse. 

Vi har jo i forvejen en dør og vindue. 

Men vi ønsker fuld vinduesparti i kip. 

Billeder af hvordan det ser ud nu, og hvordan vi gerne vil have det. 

Der er et hus næsten ved siden af vores garage. Der er over 3 meter fra gavl til skel. Der er vil ikke være udsigt direkte ind i deres hus da de ingen vinduer har. 

Men vi vil kunne se deres terasse lidt mere. (Vi kan se det samme hvis vi går over til dør/vindue) 

:-) 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal ikke have byggetilladelse til at sætte vindue i gavlen. Jeg går ud fra at det hvide hus kun er vist som eksempel, for hvis du vil lave samme type terrasse kommer du jo tæt på skel.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er kun vinduespartiet jeg ønsker, ikke terrassen ☺️

Jeg vil ikke fjerne garagen? 😅

Hvad mener du med pyh? Kom da med noget der kan hjælpe. Eller lad vær med at kommentere 😂

Jeg mener at kunne læse at ev elmand har besvaret dit spørgsmål?

Undskyld for unødig spam/forumhygge


Elektronikteknikeren

Det lyder som et lille humoristisk indslag  . Gør det selv folk bør have værksted med garage.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Aha jamen så forstår jeg det. Det er ikke altid nemt at tolke ting på tekst 😅 

Men tak for svar. 

Det kræver ikke byggetilladelse (så vidt jeg ved) at ændre en eksisterende bebyggelse medmindre man ligger indenfor strandbeskyttelseslinjen. Lokalplanen kan have en holdning til valg af materialer osv, men den er der sjældent nogen der kigger i (hvilket jeg personligt syntes er ærgerligt)...

mvh Henrik

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis