Gennemtærede varmtvandsbeholder i "HS Tarm" to kammer fyr

Varmtvandsbeholder til mit, olie/brænde/pillefyr H-S Tarm B-36 fra år 1975, blev utæt for nogle år tilbage. Det opdagede jeg for ca. 4 md. siden da isoleringen i toppen af fyret, samt isoleringen omkring varmtvandsbeholderen (50 L nedsænke i fyret) var gennemvåd. Efter at have fjernet den gennemvåd isolering observerede jeg gennemtæring i varmtvandsbeholderen, hvor der trængt lidt vand ud 3 steder… til min store overraskelse har beholderen helet sig selv fuldstændig - er det fordi at der kommer ilt til + at fordampningen danner kalk blokade som stopper det udtrængende vand? En ny original varmtvandsbeholder kan ikke købes mere.

Varmtvandsbeholder til mit, olie/brænde/pillefyr H... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Lige det med kalkfjerner - her i byen har vi fået sådan en "dims" installeret på det lokale vandværk for noget tid siden. Indrømmet jeg havde ikke meget fidus til tiltaget, men dæleme jo, det virker - vi afkalker aldrig mere kaffemaskine og elkedel.

Ps. Tænker vi nu sagtens fremover kan have 70 - 80 gr varmt brugsvand i vores vvb uden det giver udfordringer med kalk. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også