Hjælp til svamp/skimmel på loft

Vi har for ca. et år siden overtaget et ældre murstenshus fra 1929 og har lagt mærke til at der på flere af husets loftspær er disse hvide udtræk. Er der nogen der har en fornemmelse af om det er skimmel eller svamp? Eller noget andet?


Træet virker "alm" hårdt i overfladen ved trykprøve og er ikke fugtigt (enkelte spær er en smule fugtige efter en skylle i går - disse har dog ikke belægninger). Taget har tidligere haft problemer med borebiller (er behandlet) og jeg har noteret mig at isoleringen ligger en smule tæt på undertaget. Der er en fin lille brise deroppe, og ret køligt; ca. 4-5 grader, men luftfugtigheden ligger tilsyneladende på ca. 66% (mod ca. 55% udenfor). Så der skal nok under alle omstændigheder overvejs mere ventilation.


Hvor simpelt er det at etablere mere udluftning, fx ventilation direkte i det gamle tegltag (der er et ældre undertag i en eller anden type folie)? 


Undskyld kvaliteten på billederne - sig til hvis der er behov for bedre billeder. Og på forhånd tak :) 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej 
Må man spørge hvad i endte med at gøre ved det? Jeg står i lidt samme situation
Vh Jimmi 
Nu har stort alle ældre bjælker sådan et hvidt lag, så det er ikke farlig. Er træet fugtig så må der gøres noget
Det er jo lidt en gammel tråd. men løsning kan være at monterer udluftnings ventiler i undertaget oppe nær kip. Der er en type som kan monteres inde fra loft rummet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej - er også meget interesseret i at høre hva i endte med at gøre v svampeangrebet, da vi nok har det samme….
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis