Meget ustabil letbetonvæg

Hej folkens..

Væggen mellem de 2 døråbninger er kun 75mm og gået helt fra hinanden i limningen.
Min datter ville med et let karatespark kunne nedlægge væggen uden de store problemer.

Jeg skal have lukket dørhullet i højre side, men bevare døren til venstre. Væggen er ikke bærende men sandsynligvis stabiliserende. (Forestiller jeg mig..) Loftet i mellemgangen skal også ned.

Hvad vil den bedste fremgangmåde være?

Thomas.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

Vi har netop købt huset og er ved at renovere.

Jeg tror at det er den originale væg fra 1963, vi fjernede hessian og pudset faldt med af, som på de fleste andre vægge. 

Jeg overvejede at reparere den med Weber 280 og smide gipsplader på. Jeg overvejede også at pille hele skidtet ned og bygge gipsvæg med træskellet op istedet. 

Hvad syntes I?


Når det ene dørhuller skal lukkes, ville jeg vælte vægstumpen og bygge en ny i gips med isolering mellem.


 

Fibergips-væg er et lige så godt forslag, men jeg ville mure op med nye 100mm gasbeton med det rigtige h+h lim.

Jeg tror det er sandsynligt, at spærene hviler på de mure. Og af erfaring ved jeg at man bliver træt af at have fjernet en væg når man ser at det nye flotte hvide gipsloft slår revner som tiden går.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Ja det bliver jo nok noget med en ny gasbetonvæg. Så får jeg også prøvet det.

Tak for hjælpen drenge..

Se her https://ing.dk/artikel/gammelkendte-fejl-rammer-nyt-porebeton-byggeri-223548

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis