Stikkontakt på badeværelse

mbaadk
mbaadk
Postnr: 9230
mbaadk mbaadk

Hej Alle

Et hurtigt spørgsmål omkring placering af stikkontakt i forhold til håndvask. Udfra hvad jeg har læst (og måske forstået korrekt) så skal der være 60 cm fra armaturet til stikontakten - er det stadig gældende i forhold til DS/HD 60364?

Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
Illisher
Illisher
Postnr: 3600
Illisher Illisher

Nu er jeg ikke så godt inde i 60364 endnu. Men fra SB kunne du jo godt, sætte en stikkontakt ved siden af en almindelig håndvask. Der var det kun bruseren du skulle tage højde for. 120cm fra bruseren så var du jo zone 3, hvor du måtte montere ip x0 materiel, så som fuga.

Ved ikke om det lige kan bruges, da jeg som sagt ikke er inde i 60364 endnu.   

Illisher
Illisher
Postnr: 3600
Illisher Illisher

Ikke i forhold til SBEI. Ved ikke hvor han har det billed fra. Og kan ikke se hvor gammel artiklen er. 

Så hvis du vil etablere en kontakt ved en håndvask, så gør du bare det, du må stadig gerne lave det efter SBEI til og med d. 30. Juni 2019. 

mbaadk
mbaadk
mbaadk mbaadk

Jep 702.53 står det direkte med forudsætninger Tak for info 👍

Hilsen

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Det er nok i 701.35 du skal læse hvis vi taler om almindelige private badeværelser´, og der står der ikke nogen restriktioner omkring håndvask.

kapitel 702 omhandler svømmebassiner

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

Selvom dette er et gds forum, skal du have en installatør til at etablere en ny stikkontakt. Og han ved, hvor stor afstanden skal være. Alt andet rammmer dig, når du sælger hus/lejlighed.

mbaadk
mbaadk
mbaadk mbaadk
ev elmand skrev den 13-01-2019 21:54:42

Det er nok i 701.35 du skal læse hvis vi taler om almindelige private badeværelser´, og der står der ikke nogen restriktioner omkring håndvask.

kapitel 702 omhandler svømmebassiner

Rettelse 701.53!

Hilsen

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Stikkontakt
    Lav-Hus
  2. Lovlig stikkontakt?
    Lav-Hus
  3. stikkontakt
    Belysning