induktionskogeplade

Jeg skal til at lave mit køkken om i min lejlighed, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at nedlægge min gas installation og gå over til induktionskogeplade. Men har jeg strøm nok. Jeg er ikke så stærk i det med strøm, så skal nok havde det forklaret lidt simpelt. Jeg tænker jeg skal bruge 7400 watt til induktion og så skal jeg bruge en ovn og en opvaskemaskine og en vaskemaskine. Det er fint hvis tavlen skal bygges om, men kan der trækkes strøm nok fra hovedetavlen i kælderen. Der er nemlig ikke plads nok i kabelbakken til at trække et nyt kabel fra hovedtavlen.

Håber i kan hjælpe mvh Andersen 


Ombyggeren
Jeg skal til at lave mit køkken om i min lejlighed... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

det får du jo ikke 400 v ud af hvis det ikke er trukket ind i huset nede fra vejen og op til lejlighederne

ok ,dvs det første billed er der hvor stikledningen ender inden den går ind i lejligheden, så det er derfra man udvider.

Er med på hvad du mener nu.


Den nuværende måler kan godt bruges, den er trefaset.

Du kan muligvis få fat i en fase mere hos naboen, og så behøver du faktisk ikke mere.

Det er værd at undersøge.


Elektronikteknikeren

Der skal under alle omstændigheder en aut,. installatør til at lave målerændringen..........


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce

Her er et billede af hele installationen i lejligheden samlet så i kan se hvordan det hænger sammen.


Ombyggeren

Fra hovedetavlen i kælderen løber der 4 kabler, 1 kabel til hver opgang. Der er 12 lejligheder i hver opgang. Så jeg tror der er 1 kabel til 12 lejligheder, hvor faserne er fordelt ud på de 12 lejligheder. 1 fase tager 4 lejligheder? 

Billede af de 4 kabler fra hovedetavlen.


Ombyggeren

I bunden under din måler er der 3 faser og nul som du skal bruge , da det er umålt strøm er det plomberet , men det ordner el installatøren , så når arbejdet er færdigt , kommer Radius og sætter nye plomber på .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis