Hvordan gøres dette?

Hej alle,

Jeg har et pr. billeder i gerne lige må kigge på. Hvordan det kan gøres bedst. 


Denne samling er indefra ved kælderdør:


Dette er ude i skuret hvor der er sat lys og stikk. op. Blå og brune øverst.  Er den der kommer på næste billede. 



Mit spørgsmål er hvordan skal alt det sættes sammen der er jo kun 2 leder der er strøm hvis man kan sige det sådan (hvid/blå)

Den kabel der får ind i det andet rum skal virke sådan her, der skal være lys kontakt og stikkontakt. Forslår 5 leddet kabel, men det kan jo ikke lade sige føre tænker jeg når der kun er 2 leddet der virker der kommer indefra. 


Mvh
Stefan H. 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal lige have en elektriker ud at kigge på den klemrække hvor der går stofledninger i, før der går ild i noget.

Der foregår også noget uhensigtsmæssigt i samme dåse, med et kabel der er ført frit ud af.

Generelt trænger installationen til et tjek, det er svært at overskue helheden ud fra disse enkeltbilleder, men det ser generelt lidt kaotisk/svævende ud.

En ny installation skal også indeholde en aktiv jordleder.


Elektronikteknikeren

Hvis det er en elektrikker der har lavet det i dit skur så er det vist godt han ikke er i det erhverv mere for det er da en gang klamp der er lavet til sjusk.

Som allerede skrevet så er det nemmeste og starte forfra få kablerne sat pænt og lavet et overblik og sikret at kablerne er med jord trukket frem fra eltavlen hvor der ligeledes skal sidde et hpfi relæ da dette er en ændring af instalationen.

bemærk at på det ene billed er beskyttelses lederen monteret, men i dåsen hvor der er stof ledning er kablet ikke monteret, formoder dette er den anden ende af kablet ude fra skuret.


Ja den anden ende ender i skuret, skal lige siges det er ikke mit skur.


Mvh
Stefan H. 

som du jo selv kan se der er ikke jordledninger i loft udtag det skal der være, hvis der monteres lysstofrør så skal disse jord forbindes, ligeledes stikkontakter skal have aktiv jord,

det hurtige er en ommer og så få det lavet overskueligt og med pænt kabel træk og ikke guilande kabler  

kablet der ender op i stikkontakten der er jordledningen forbundet, men den svæver i den anden ende, dette er ikke efter bogen !

det kabel med stof ledning ved du hvor det ender da det bør skiftes 

Nej ved ikke hvor de ender, men har henstillet ham til at få fat i en trikker. Inden der sker slemme sager. 


Mvh
Stefan H. 

Problemet med stofledninger er at de nu er mindst 60år gamle, og isolering er mør. 

Det er ikke et problem hvor lederne ligger beskyttet og uberørt, men der hvor de går over i samlemuffen, og ovenikøbet er samlet så tæt, er det en kortslutning der ligger og venter på at ske.


Elektronikteknikeren

Du har helt. Lyder osse til at han vil skaffe proff hjælp til dette her projekt. 


Mvh
Stefan H. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis