Nitrogen manometer bruges til Argon gas ?

Hej .. Jeg har en gas manometer som er beregnet til Nitrogen...Så er mit spørgsmål om den kan bruges til Ren Argon til min TIG svejser..?...Omløberen passer perfekt på en Argon flaske, vil bare lige være sikker på at manometeren kan bruges til Ren Argon gas, umiddelbart tror jeg det kan lave sig gøre men er alligevel  lidt i tvivl. 


Hellere småskør end kedelig 😁😂
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ville jeg ikke være bange for, da begge er inærte gasser.  Bare husk at skifte mærkning på ventilen, så skulle den være i orden.


Elektronikteknikeren

Der er altså gang i noget "begrebsforvirring" - og det gælder langt flere end trådstarter. Et manometer er et måleinstrument til at måle tryk. I dette tilfælde er der monteret 2 manometre, et manometer til indgangstrykker og et manometer til udgangstrykket, på en trykreduktionsventil.

Der er ikke noget i vejen for at bruge din trykreduktionsventil til ædelgassen argon. For at der ikke skal være nogen tvivl, kunne du jo ændre mærkningen som Gregersen skriver, eller helt fjerne den.


Søren O

Okey..Jeg tænkte nok mit manometer kan bruges til Argon, men rart og få det bekræftet fra andre også...Mange tak for svarene😀


Hellere småskør end kedelig 😁😂
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis