Smart termostat uden føler

Hej 

Jeg har planer om at anskaffe mit en smart-termostat. Fordi jeg ikke bor alene skal den ikke have adgang til gasfyret, fordi den ikke må slukke når der er varmt nok hos mig. Sådan nogle er meget svære at finde, fordi jeg ikke ved hvad jeg skal søge på. Hvad hedder sådan en ting der kan slukke for gasfyret? Eventuelt på engelsk?

Indtil videre har jeg fundet mærket Salus der laver sådanne modeller, men det har ikke lykkedes mig at finde flere

Håber i kan og vil hjælpe

Alexander

Hej  Jeg har planer om at anskaffe mit en smart... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvorfor er der så behov for at man forbinder et link til fyret? Hvis altså fyret slukker af sig selv

Det er der heller ikke. Og det har der aldrig været. Det er noget du selv finder på.

Det er helt almindeligt regulerings princip med termostater, som lukker lokalt ved hver enkelt radiator, som det ses i alle danske hjem.


Elektronikteknikeren

Mon ikke Alexander omtaler et anlæg hvor ventilerne sidder ude ved fyret og reguleres med telestater og tilhørende fjernfølere? Det er mest brugt ved gulvvarme, men kan ligeledes bruges til radiatorer. 

Har du (Alexander) mulighed for at tage et par billeder af den nuværende installation? 

Lige præcis Jacob! Billeder kan jeg ikke give i øjeblikket, men det er helt normale Danfoss telestater jeg har. Dem hvor man skruer fra 0-5.

Gregersen. Jeg har set flere opsætningsfilm hvor de forbinder termostaten til fyret.

Tror jeg er ved at forstå det nu. Det må være folk der vælger ikke at have ventiler overhovedet der har en termostat forbundet til fyret for at de kan bestemme en temperatur i hele huset. Det kan dog ikke lade sig gøre hos mig da jeg ikke bor alene. Men det er det mest normale i folks hjem ikke? 

Tak for tålmodigheden alle. Som i nok kan høre er jeg helt ny i sådan noget

Du kan sagtens have et system med telestater ved fyret, som styrer varmen i din del af boligen.

Det skal bare være et stand alone system med f.eks. trådløse rumfølere som melder tilbage til telestar som kun styrer dine varmekredse.

Smid et billede op af den nuværende manifold og det øvrige teknik i fyrrum, så kan vi hjælpe meget bedre.

Du skal passe meget på med at kigge på udenlandske systemer fra USA, uk mfl. da de er håbløst bagud med kedelteknik og regulering, så du skal ikke bruge alt fra internettet som sammenligningsgrundlag.


Elektronikteknikeren
Annonce

Tusinde tak for tilbuddet. Sender en billede billede snart. Men så for en sikkerheda skyld lyder det somom jeg skal gå med Danfoss systemer

Hej igen. Tror jeg har fundet guldkornet. Tak Wezio for anbefalingen. Går nok med danfoss link. Køber en Danfoss Living connect RA term Living Termostat og en Danfoss Link CC.

De passer sammen ikke? Synes der er flere navne for radiatorventilerne. Men det er måske bare fatningerne? Og har danfoss i forvejen så det burde ikke være noget problem men tjekker alligevel lige, når jeg får kigget på det

Hey bare for the record køber jeg ikke Danfoss termostater alligevel. Mærket salus laver termostater ca på samme princip og jeg synes deres designs er flottere. Både fysisk og digitalt. Var specielt ikke vild med Danfoss app. Den kunne godt være skruet bedre sammen. 

Tusinde tak for hjælpen til alle dem der har taget sig tid til at hjælpe herinde. Har gjort mange gode overvejelser på grund af jer.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis