Smart termostat uden føler

Hej 

Jeg har planer om at anskaffe mit en smart-termostat. Fordi jeg ikke bor alene skal den ikke have adgang til gasfyret, fordi den ikke må slukke når der er varmt nok hos mig. Sådan nogle er meget svære at finde, fordi jeg ikke ved hvad jeg skal søge på. Hvad hedder sådan en ting der kan slukke for gasfyret? Eventuelt på engelsk?

Indtil videre har jeg fundet mærket Salus der laver sådanne modeller, men det har ikke lykkedes mig at finde flere

Håber i kan og vil hjælpe

Alexander

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du modsiger i mine øjne dig selv i dit indlæg.

Hvis du søger en smart radiator thermostat, der arbejder uafhængigt af fyret, og uden kontrol over fyret, så er Danfoss eco og danfoss link begge mulige.

Skal du have start/stop af fyret ind over, er det styringen af fyret du skal have en model med en app til.


 

Har kigget på både link og Eco. Dog ser jeg ikke nogen styreenhed til nogle af delene. Hvordan kan målingerne af temperatur være præcise når de bliver målt af selve radiatortermostaten? Vil jo ikke kun kunne skrue op og ned men bestemme hele temperaturen. Tror der har noget jeg har misforstået. Vil du forklare hvad?

Vil du slukke for gasfyret eller din radiator med automatik ?

Du snakker lidt sort 

Vil have et system der ikke har adgang til fyret. Normale termostater vil slukke for fyret når der er varme nok der hvor de skal måle. Det skal mine ikke kunne da jeg ikke bor alene. Der skal blot være et modul der måler temperatur og er forbundet til de digitale radiatortermostater.

Et eksempel er salus smart home startpakke til trådløst radiators stem med internet opkobling styring via app

Det system har ikke adgang til fyret. Der installerer man blot en termostat i hvert rum der har en radiatortermostat. Derfor er det så smart for mig.

Jeg prøver bare at finde alternativer til det system da jeg ikke er vild med designet og det ikke er i toppen teknologisk

Annonce
Alexander32 skrev den 11-01-2019 22:49:49

Vil have et system der ikke har adgang til fyret. Normale termostater vil slukke for fyret når der er varme nok der hvor de skal måle. Det skal mine ikke kunne da jeg ikke bor alene. Der skal blot være et modul der måler temperatur og er forbundet til de digitale radiatortermostater.


 Hvilke "normale" termostater slukker for fyret?? og hvordan gør de det?

Næsten alle Smarte termostater slukker for termostaterne... og når de gør det, og fremløbet fra fyret kommer tilbage uafkølet, så slukker fyret!(eller rettere det stopper med at varme, vandet cirkulere stadig) men hvis der stadig er IKKE smarte termostater på, som ikke skruer ned for varmen så slukker fyret ikke....

Danfoss Link gør det du efterspørger. Termostaten på den enkelte radiator måler temperaturen i rummet og lukker for radiatoren, så snart den ønskede temperatur er opnået. Fyret kører stadig videre, med mindre alle termostater (også dem hos de andre beboere i din ejendom) lukker og der ikke er noget varmebehov. 

Vi har Danfoss Link på alle 16 radiatorer i vores hus på 282m2 og det fungerer upårklageligt og har sænket de årlige udgifter til varme, så systemet er tjent hjem på et par år!


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Vil du linke de præcise produkter du bruger? Har svært ved at finde rundt i de forskellige Danfoss termostater.

Og tak! Det var lige præcist sådan et forslag jeg havde i sinde med tråden.

Pizzabager skrev den 11-01-2019 23:27:26

 Hvilke "normale" termostater slukker for fyret?? og hvordan gør de det?

Næsten alle Smarte termostater slukker for termostaterne... og når de gør det, og fremløbet fra fyret kommer tilbage uafkølet, så slukker fyret!(eller rettere det stopper med at varme, vandet cirkulere stadig) men hvis der stadig er IKKE smarte termostater på, som ikke skruer ned for varmen så slukker fyret ikke....

 Er du sikker på det? Så du siger at hvis der er helt normale termostater på de andre radiatorer slukkes fyret ikke? Det giver meget god mening, men synes bare jeg har læst mig til noget andet. Kan du linke mig til en ekspert eller side der siger det samme. Skal være 100% når jeg køber. Det er jo desværre ikke billigt

Det her kan gøre hvad du ønsker:

https://www.billigvvs.dk/Varmesystemer-Radiatorer-Tilbehoer-Radiatortermostater-Danfoss-Living-Connect-Danfoss-Eco--Danfoss-Living-Connect-Pakke-m-5-stk-termostater-og-Link-styring-kan-fjernstyres-via-APP-684975.html

Pizzabager har ret. At dine termostater lukker for dine radiatorer har ingen betydning for de andre i ejendommen. Det er 100% sikkert og kræver ikke links til såkaldte eksperter!

Fyret stopper først med at producere varme, når alle tilsluttede radiatorer lukkes, når den ønskede temperatur for de individuelle radiatorer er opnået. Eller hvis fx solen skinner ind og derved bidrager til opvarmningen. 

Så snart en af enten dine radiatorer, eller en anden radiator i ejendommen har behov for varme, starter fyret igen med at producere dette. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis