Hvad er det? På loftet

Jeg er igang med loftet. Har nu fjernet alt isolering, der der tons af noget gråligt smuldrer, ligner lidt noget ala troldtekst/beton smuldrer. Er der en der ved hvad det er? Har spurgt utallige. 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

Hvordan så isoleringen ud inden du begyndte?


Kan det være tidligere ejer, som har smidt ny isolering ovenp, uden at rydde op efter noget arbejde der oppe?


Mvh. Christian M
 

Mit bud er rulle isolerings måtter, og så en masse understrygning fra et evt. tegltag der er røget ned /af over tid. Hvad er der af tag ?.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Ligner gammelt puds og evt. beton/asbest bølge eternit og stumper af keramiske tegl.

Ikke andet for end at iføre sig åndedræts værn efter den værste, og så ellers igang med at muge ud...


 

Annonce

Det ligner præcist det rod der åbenbarede sig da jeg foretog nogenlunde samme procedure.

Du har bare fundet efterladenskaber fra tvivlsomme "renoveringer". Fjern hele lortet og gør arbejdet ordentligt og grundigt.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:

Har vedhæfter et par billeder af det isolering der nu var inden jeg gik igang, håber ikke der er asbest i det, for har rendt som en tosse deroppe. Det der undrer mig, er det smuldrer/støv er i store mængder. Tager jeg 2x2 meter, er 6 sække fyldt til top. Og det er kun i den del af huset der er fra 70erne af. Den del fra 50’erne af er der ingenting af.  Nuværende tag er internittag. Iøvrigt, så er der 3 lofter ovenpå hinanden. Alt det her med manglen isolering, grus, muligvis asbest, 3 loftet. Er ikke beskrevet i tilstandsraporten. Burde ejerskifteforsikringen ikke gøre noget?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis