Ydre kogefelt varmer ikke

Hej LDS

Model: Bloomberg Excellent

Serie nr. 99-34-53898

Model: HCK2060/2

Jeg er flyttet i en lejlighed med keramisk komfur hvor alle kogefelter og ovn virker. Mit problem er bare at de to kogefelter der er til større gryder og pander (med et indre og ydre felt) ikke kan varme i den yderste del al feltet kun det indre lille område der er ca. Lige så store som en lille kasserolle.

Jeg har forsøgt alt på de fire potmetre (drejeknapper) som er tilknyttet hvert deres kogefelt. Potmeterne går fra 0-9, længere kan jeg ikke komme med mit problem.

Mvh

Marcus

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvor mange faser er tilsluttet?


 

Og alle sikringer er intakte? Hvis det er plugsikringer, så tag dem ud og kontroller, at knappen i enden ikke sidder der endnu, selvom den er sprunget. Når effekten er nedsat, tyder det på een fase ikke virker. Alternativt er det kogepladen zoner der er defekte.


 

Har du prøvet at dreje lidt videre, når du kommer til stoppet ved 9 på skalaen. Nogle komfurer har ekstra (fjederpåvirkede) funktioner ved at dreje over højeste skalatrin. ellers er der den mulighed at Blomberg ved hvordan funktionen skal aktiveres.


fase

Ja, dem med drejeknap skal ofte have et ekstra ryk videre end max, for at aktivere/deaktivere yderste ring.

Dette er helt almindeligt.


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis