Stoppet håndvask med afløbsrens der ikke løber ud

Hej med jer,

Jeg flyttede ind i en lejlighed med te-køkken og et lille afløb, der ofte stoppede til og sivede langsomt ud. Det har jeg prøvet at fikse med kogende vand, som ikke hjalp, og siden afløbsrens.

Nu er problemet så at afløbsrensen siden i går ikke er løbet ud. Det ligger i præcis samme højde som da jeg kom det i.

Hvordan gør jeg nu, det skal vel ud, men uden jeg bliver "ætset" af det?

Og så skal jeg vel bruge sådan en rørrenser ting?

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er der ikke en vandlås under vasken..... prøv at skille den af og rens den 

inden du skiller vandlåsen så tag lige et billed at hvordan det er samlet,har prøvet selv og stå med en masse dele og ikke kunne få det til og passe sammen igen.

der er nogle pakninger når du får det pillet fra hinanden pas på dem at de ikke går istykker


Jeg har nu tømt vandslange og vandlås. Det er selve afløbet der er problemet, der står vand op i røret.

Jeg var i Silvan og spørge om råd og fik noget "Green Gobbler" drain opening. Det fik jeg at vide jeg skulle komme i og skylle efter med varmt vand. Jeg spurgte om ikke det kunne give problemer når der nu allerede var afløbsrens i, men det sagde han nej til. På pakken ser jeg så nu at der står "må ikke anvendes med andre afløbsåbnere". Så Silvan sælgeren har bare fyldt mig med ævl eller hvad?

prøv med en afløbs fjeder https://www.harald-nyborg.dk/search?q=rensefjeder

noget andet, nu bor du i lejlighed, prøv lige og hør din underbo om de har problemer med deres vask i køkkenet for problemet kunne ligge dybere og ikke hos dig

Det er et job for viceværten , eller ejendommens VVS mand.............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce

Viceværten siger det IKKE er deres problem, men ejerens.

Jeg deler afløb med naboen - i hvert fald. Ved ikke med resten.

Men nu har jeg jo tjekket og tilstopningen er IKKE i min vandlås.

Når tilstopningen er udenfor din lejlighed er det et “fælles” problem, altså ejendommens. Hvis viceværten er en tvær mand, så må du til ejeren eller administrationen. Måske du harforklaret problemet, så han har misforstået. Sig: afløb fra lejlighed og ud er stoppet. Så må han have dækslet af rensebrønden. Punktum.


 

Uldal, det sidste forstår jeg ikke "dækslet af rensebeønsen".

Men kan vi blive enige om, at når jeg fjerner vandlås og der står vand op i det rør der går til afløbet, så er det ikke hos mig den er gal?

korrekt, så kan det ikke være dit problem længere,

Viceværten er som navnet siger ejerens forlængede arm , og han skal tage beboernes klager alvorligt............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis