Nyt betongulv

Kære alle 

Jeg skal i gang med at renovere et 60’ hus vi lige har købt. 

Jeg skal have brækket det gamle gulv op, opbygget af trægulv på støer, 100 beton og 200 slagger. 

Herefter skal jeg have lagt 300mm EPS isolering eller 230 super EPS, støbt 100 armeret beton med gulvvarme. 

Jeg skal selv have blandet betonen med en lejet tvangsblander og lægge det ud med en trillebør.

Her kommer mine spørgsmål så (beklager den lange fortale) 

1.) hvad beton konsistens er bedst hertil?

Jeg tænker at bruge jordfugtigt beton

2.) hvad blandingsforhold skal jeg bruge?

3.) og hvor meget vand skal der ca. anvendes?


På forhånd tak 😁

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv denne:

https://www.aalborgportland.dk/default.aspx?m=2&i=460

Her finder du alle svar.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej,

Overvej en ekstra gang om det kan betale sig at blande det selv.

Du burde kunne få det leveret til ca. 1200-1300 kr. Pr m- hvis det skal pumpes ind, så koster de 4500 mere. Det tager en time og udlægge samt jutte 60 m2.

Det er hårdt arbejde at blande 6 mbeton og et stort arbejde at udlægge det da du ikke selv kan blande flydebeton.


/K

KSC skrev den 11-01-2019 07:36:14


Hej,

Overvej en ekstra gang om det kan betale sig at blande det selv.

Du burde kunne få det leveret til ca. 1200-1300 kr. Pr m- hvis det skal pumpes ind, så koster de 4500 mere. Det tager en time og udlægge samt jutte 60 m2.

Det er hårdt arbejde at blande 6 mbeton og et stort arbejde at udlægge det da du ikke selv kan blande flydebeton.

 Det lyder godt nok dyrt, mener du ikke m3? :-)

Hej,


Jo det var mig, som tastede forkert! Der skulle naturligvis stå kubikmeter.

Hvor meget vand der skal i varierer alt efter, hvor du får støbemix fra - så du bliver nød til at tilpasse det når du blander. 

Har du regnet på, hvad det koster selv at blande.


/K

Pyh, lyder spændende. Jeg kan ikke hjælpe med de præcise tal, men jeg støbte da 9m2 badeværelse med en murer, hvor det var mig, der blandede + kørte ind, og ham som lagde. Han talte i skovle, og vand blev jeg først god til at tilsætte til sidst, den var konstant for tør eller våd til hans smag:/ Jeg tror godt jeg vil kunne genkende følelsen af den korrekte vandmængde, men er umuligt at beskrive.


Det lyder som hårdt arbejde, jeg var ihvertfald HELT færdig bagefter og måtte hvile resten af dagen (er slap), men det kunne da gøres på 2 timer.

KSC skrev den 11-01-2019 08:29:56

Hej,


Jo det var mig, som tastede forkert! Der skulle naturligvis stå kubikmeter.

Hvor meget vand der skal i varierer alt efter, hvor du får støbemix fra - så du bliver nød til at tilpasse det når du blander. 

Har du regnet på, hvad det koster selv at blande.

 Ok, jeg må prøve mig ad. 

Nej ikke endnu, men indhenter priser i løbet af ugen og næste uge. Så vender jeg lige tilbage  

Jeg har hørt at det skulle være en del billigere. 

Umiddelbart skal jeg bruge 12-13m3. 

Hr Schmidt skrev den 11-01-2019 08:38:44

Pyh, lyder spændende. Jeg kan ikke hjælpe med de præcise tal, men jeg støbte da 9m2 badeværelse med en murer, hvor det var mig, der blandede + kørte ind, og ham som lagde. Han talte i skovle, og vand blev jeg først god til at tilsætte til sidst, den var konstant for tør eller våd til hans smag:/ Jeg tror godt jeg vil kunne genkende følelsen af den korrekte vandmængde, men er umuligt at beskrive.


Det lyder som hårdt arbejde, jeg var ihvertfald HELT færdig bagefter og måtte hvile resten af dagen (er slap), men det kunne da gøres på 2 timer.

Mange tak Hr.Schmidt :-) 

Ingen tvivl om at det bliver hårdt arbejde, men jeg må bide det i mig  

Det lyder til at man skal prøve sig af med vandet, så der må vi gøre. 

Hvilke mange skovle af hver brugte du så?

Som ksc skriver så overvej lige at få det hele leveret, for kan ikke på nogen måder selv nå at blande 6 m3 beton og få den lagt ud inden det meste af det er hærdet og så er det ikke nemt at vibrere det... for et beløb på under 10.000 så er det hele lagt ud på under 1 time. 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis