Asbest tag

gah
gah
Postnr: 2770
gah gah

Masser af indlæg i denne tråd men ingen svar på trådstarters spørgsmål 😉

Christian M
Christian M
Postnr: 6700
Christian M Christian M
gah skrev den 12-01-2019 15:16:44

Masser af indlæg i denne tråd men ingen svar på trådstarters spørgsmål 😉

Nok fordi vi ikke kan give et svar på det. Som der bliver nævnt mange gange, så skal trådstarteren kontakte nogle firmaer og få tilbud...

Mvh. Christian M

2 kr er bedre end 1
2 kr er bedre end 1
Postnr: 6823

jeg kunne bare så godt tænke mig at høre fra nogle, der selv har fået fjernet et tag, så jeg kunne få et realistisk indblik i priser. Ved godt, at jeg kan få tilbud fra 3 forskellige firmaer, men det vil være rart med et eksempel inden, så jeg ved, hvad jeg nogenlunde skal regne med...  

Fiahgt
Fiahgt
Postnr: 9240
Fiahgt Fiahgt

Et bud må være ca 100 +moms. Det er jo 2 mand i en uge og en læsser med kurv. Bagefter skal du jo have kørt ca 8-10tons affald til deponering. Men hvad spær og lægter skifter du selv det eller skal du også betale for det?

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Christian M
Christian M
Christian M Christian M
Fiahgt skrev den 12-01-2019 21:56:08

Et bud må være ca 100 +moms. Det er jo 2 mand i en uge og en læsser med kurv. Bagefter skal du jo have kørt ca 8-10tons affald til deponering. Men hvad spær og lægter skifter du selv det eller skal du også betale for det?

Hvis det kan gøre det. Er det ik pænt dyrt at komme af med asbest tagplader for firmaer - og i og med det nemt går i stykker og drysser Jf. trådstarter, så skal det tages ekstra hensyn.

Mvh. Christian M

2 kr er bedre end 1
2 kr er bedre end 1

Tak for svar  

Vi fjerner selv spær og lægter med mere. Så det er asbestpladerne, vi skal have pillet ned og kørt væk til deponi. 

Ved ikke om det er forskelligt fra kommune til kommune, hvor dyrt det er. I Varde kommune kan man komme af med 10 plader om året, resten skal man betale for. Og det er vist ret dyrt, specielt når de er i så dårlig stand.

Christian M
Christian M
Christian M Christian M

Ret mig hvis jeg tager fejl, men syntes jeg læste i en anden tråd for et par uger siden, at såfremt disse asbestplader smuldre og derved drysser, med mulig drys på grunden som følge grundet vind, så kan man risikerer at stå med en forurenet grund ?

Mvh. Christian M

Wezio
Wezio
Postnr: 4040
Wezio Wezio

Jeg fik et tilbud sidste år på bortkørsel af 250 B7 tagplader med asbest fra en lokal vognmand, som kører med containere. Vognmanden skulle opstille en container ude på vores villavej og hente den igen, og køre den ca. 50 km til et stort miljøcenter her på Sjælland. Tilbuddet lød på kr. 18.000,- + moms. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

2 kr er bedre end 1
2 kr er bedre end 1

Hej Wezio  

Tusind tak for dit svar. 

Mon ikke jeg skal gange selve bortkørslen med 2, hvis jeg har ca dobbelt så mange plader.

Og derudover skal jeg så tillægge løn til dem, der piller taget ned...

Eller selv trække i overtræksdragt og maske.

+ leje af teleskoplæsser 

Det er et gammelt tag, og nogle af pladerne går i stykker, når man håndterer dem - piller dem af. Andre kommer af i et helt stykke (har vi oplevet ved reperationer efter storm). 

Så det man skal er at tage dem lidt forsigtigt af og passe på med er, at det ikke ryger på jorden og knuses og dermed forurener. 

Der er mulighed for at sætte containerne til bortkørsel ganske tæt mod huset, så man ikke skal gå helt ud til vejen med det - sparer tid... 

Fiahgt
Fiahgt
Postnr: 9240
Fiahgt Fiahgt

Jo det passer nok med 50000 + moms for bortkørsel. En læsser går vel for ca 4000 i døgnet med tag kurv og drejeled. Så du kan holde en god løn hvis du holder ferie mens du laver og får en til at hjælpe. Samtidig kan du jo lige pille spærrene ned når du har læsseren. 

Vil bare gøre dig opmærksom på at det er et stort projekt du er på vej til at starte op på.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

PGL
PGL
Postnr: 8763
PGL PGL

Vi gav ca 80.000 inkl moms for godt 600m2 - Nedtagning og bortskafning Af både træ, asbestplader, lægter, udhæng, vindskeder osv. Det var dog også med efterfølgende nyt tag. Alt i alt 600.000inkl moms :-) (inkl undertag)

2 kr er bedre end 1
2 kr er bedre end 1

Hej PGL  

Tusind tak for dit svar. Det var virkeligt en god indikation på prisen.

Det lyder som en rigtig god pris...

Må jeg spørge om et navn på firmaet? 

Vil du være med? Log ind for at svare.