Ujævnt gulv med varmefordelingsplader

Vi har for noget tid siden lavet nyt køkken alrum hvor der er lagt 22 mm spånplader med spor, varme fordelingsplader og gulvvarmeslanger. 

Desværre er stråerne ikke klodset ordentligt op, så mit laminatgulv ligger nu og klapper ned og larmer på spånplader, der er selvfølgelig fiberdug imellem. (spånplader med spor er fastmonterede og rykker sig ikke)

På det største fald er der 14 mm på midten på et spænd på 7 meter. Hele rummet er Ca 50 kvm.

Hvordan retter jeg det bedst muligt oppe fra. Er klar over at laminatgulvet er nødt til at tages op. Men har ikke mulighed for at tage spånplader og slanger op.

Har snakket med lip om at der kan bruges fiber selvnivellerende gulvsparter med en minimum tykkelse på 5 mm og så med en masonitplader ovenpå igen.

Kan man gøre det på en alternativ måde? Evt med noget masonitplader i forskellige højder og så evt 12 mm spånplade ovenpå?

Kom gerne med gode råd, også mht varmetab.

På forhånd tak.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej 

Irriterende med de dårligt opklodsede gulvstøer, men men. Har du indtryk af om det er en fejl der er lavet fra start, eller noget der har udviklet sig over tid? Det hjælper jo ikke at du retter gulvet op for bare at konstatere at opklodsningen fremdeles skrider...

Hvis du er sikker på at det har sat sig, så ville jeg nok rette det op med noget selvnivellerende spartel. Det giver i hvert tilfælde en bedre varmeoverførsel end masonitplader (hvilket jeg heller ikke tror du kan få til at spille.

PS: husk at selvnivellerende skal tages med et gran salt. Der skal arbejdes med massen og den skal måske bygges op af flere omgange. Når det er hærdet op er det svært at slibe i, så det skal helst være lige i skabet fra start af


Pøj pøj

Anders

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også