Gulvet runger efter fjernelse af lerindskud

Hej alle


Gode råde søges please.

Vi fjernede lerindskuddet i forbindelse med kælder renoveringen, for at flytte gamle vvs rør op, isolere mod stueplan, og opdatere el installation når nu det var blottet


At fjerne lerindskuddet er noget vi har fortrudt gevaldigt! Her runger nu i hele stueetagen når man går rundt... Det er en dyb og hul lyd, og når børnene hopper og leger er den helt gal.


Hvad kan vi gøre? Er villig til at gå langt for en holdbar løsning. 

Etageadskillelsen består nu af følgende lag fra kælder til stue: gipsloft, brædder skudt på spær, glasuld isolering 100mm, luft 50mm, gulvbrædder 32mm og så 2mm underlag og 14mm wiking klik-gulv som vi går på.


Nogen der har en løsning?


Mvh Goran

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har samme oplevelse, men det er ikke et problem. Da mine piger begge øvede hiphop og disco i stuen gyngede det noget. Duo disco, ja jeg troede gulvet ville brase sammen.


MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Vi oplever det desværre ret generende. Fortryder meget at det blev gjort. 


Hvad ville en optimal konstruktion være i vores tilfælde? Ville det hjælpe at fjerne det øverste gulv og evt. udskifte det nederste med tykkere planker? Skal der noget mellem spær og brædder? 

Kan nogen evt anbefale en oprigtig gulvekspert? Med al respekt, så har jeg ikke meget fidus til gulvhandlere, men søger en fagmand der har forstand på konstruktion.


Som du beskrver problemet, tyder det på at det er dit Wiking klik-gulv der er synderen. 14mm som flydende gulv fungerer som en tromme.

Lerindskud virker ud over brandhæmmende også lyddæmpende i etageadskillelsen. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Bygger man ikke ældre etplanshuse med samme gulvkonstruktion? Altså spær på dækket, isolering imellem, luft, og så gulvbrædder ovenpå? Hvordan undgår man rungen dér? Ville jeg kunne adaptere løsningen i mit tilfælde?


En løsning du kunne teste i et rum er at lægge et tykkere lyddæmpnings underlag under det svømmende gulv. Det vil ihvertfald kunne begrænse tromme effekten. 

I forhold til andre konstruktioner så er den store forskel vel at du har et svømmende gulv oven på de fasttømrede brædder. 


Ask
Annonce

Tag klikgulvet op og læg gulvgips, herpå lægges gulvet atter.


Elektronikteknikeren

Man bygger etageadskillelse med smalle og høje træ konstruktioner med kort CC afstand, ikke som vores gamle konstruktioner med 100x150 bjælker og CC på 80-100. Det er hele forskellen. Data er fra mit hus. Har en ven med 3 støjende børn og et nyere hus. Han har gjort så meget på hans første sal at han næsten ikke har lovlig lofthøjde mere. Tror han endte med nogle gulvgips plader der er 5 cm. tykke. De tager det værste. Hans loft er med gips med små huller i over alt. 


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis