motarsav

hej...

min motarsav den køre af sige selv når jeg starte den??? altså kæden den køre rundt hele tiden, når den er i tomgang hvorfor ville den ikke stoppe

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

enten står tomgangen for højt, eller der er skidt  og møj i slyngkoblingen


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

vend din sav med sværdet opad så kan du se der er 2 møtrikker dem skrue du af. også tager du sideskjoldet af

så er det selve savens tur og her er så din kobling og olie kanaler til kæde og svær

Hvis det er lige når du starter den og der er brugt choker så vil kæden altid køre lidt rundt da der kommer mere luft og benzin in i motoren også giver du den bare lidt gas et par gange  så den for det brændt af også skulle den gerne stå normalt igen... Det kan også skyldes mangel på rengøring / vedligeholdelse

Hvis alt det ikke bliver gjordt rent så kan det ikke godt for saven.. det kan medføre at du ikke kan skremme kæden og bremsen virker ikke og kæde / svær / næsehjul bliver ikke smurdt samt at koblingen ikke køre ordentligt hvilket bliver et farligt stykke værktøj og holde i hånden.. Der er også et luftfilter som skal renses da det også kan medføre at saven køre ujævnt...

Det kan også bare være fordi din kaburator skal have en omgang fin instilling

Da det lyder til at du ikke kender så meget til motorsav så skal sværdet også renses og ses efter for krader fra kæden og er der nogen skal de fjernes da de bare bliver større og støre og til sidst knækker de af og det kan ødelægge sværdet

jeg brugte lige naboes lille sav da den afligevel er her til en omgang stor service

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis