Træloft på gipsloft.

Simonbrix
Simonbrix
Postnr:
Simonbrix Simonbrix

Hej. Jeg har gipsloft og ønsker et træloft i stedet. Kan jeg lade gipsloftet sidde og montere træloft direkte på gipsloftet?

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Det kan du sagtens. Du skal blot finde forskallingen over gips plader. Det kan søges med en syl eller tynd søm. De sidder sikkert med 30 cm afstand, men det er ikke nødvendigt at bruge dem alle.  Jeg går ud fra at det er træ forskalling, er det stål så tror jeg træloftet skal skrues op. 

Og så må du vælge nogle stifter til træloft med en længde kan nå op til forskalling. Det er så afhængig af om ´det er 2 eller 1 lag gips

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Simonbrix
Simonbrix
Postnr:
Simonbrix Simonbrix

Jeg fandt gipsforskallingen. Men de går på tværs i forhold til den vej træloftet skal gå. Kan jeg evt skrue nogle lister i forskallingen som loftet så sømmes på?

Christian M
Christian M
Postnr: 6700
Christian M Christian M

Ja kan du sagtens. Evt forskalling skruet op mod gipsen og igennem til den nuværende forskalling. Men så sænker du loftet ca 4 cm - er der plads til dette ?

Mvh. Christian M

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Øh måske forstår jeg ikke lige, men forskalling skal netop gå på tværs af træ loftets længderetning. 

Når du sænker loftet skal elinstallation også følge med ned. Er ledninger lange nok kan det gøres med en forlængerring på dåsen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Simonbrix
Simonbrix
Postnr:
Simonbrix Simonbrix

Det var mig der skrev forkert. Forskallingen  går samme vej som længderetningen på loftet.

Vil du være med? Log ind for at svare.