Pudset loft drysser ned på møbler

Har fornyligt købt et dødsbo, med inventar, hvor loftet drysser fint puds. 

Jeg havde egentligt ikke opdaget at loftet dryssede før jeg havde en gut ude for at vurdere på værdien af inventaret i dødsboet. Han påpegede nemlig at de fleste af møblerne var dækket af puds  

Nu står jeg så i den situation at jeg ikke ved om jeg skal have loftet fjernet, eller om jeg kan lave det selv. Det skal siges at der ikke er store stykker puds der er faldet af, men loftet "drysser" simpelthen når fx døren smækkes osv  

Hvad ville I gøre??

Freddy.


Lige en bonus info: Jeg købte dødsboet billigt med inventar - så småskader på huset var forventet. Heldigvis fik jeg fat i Michael Rydahl fra siden https://goodolddays.dk/doedsbo/ som købte de fleste af de gamle møbler for en god pris. Så jeg har lidt penge til at renovere loftet med hvis det bliver dyrere end forventet  

På forhånd tak for svar

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er garanteret et af de gamle lofter, med halmmåtter og puds. Allernemmest, læg et lag gipsplader.

Bedste, ned med det gamle, dampspærre og beklædning.


 

Hmm - jeg tror jeg så går med den nemme løsning med gipspladerne  Tak for svar!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hvis loftet ellers ikke fejer noget, så ville jeg nøjes med en grundig afvaskning, spartle evt. revner, og så sætte filt direkte på. Det har jeg selv på et tidspunkt gjort på et loft, hvor det dryssede en smule fra nogle revner.

Det er også en god ide, bare loftet så erjævnt nok.


 

Loftet er fint jævnt og  har kun få mindre revner - så det lyder da som en rigtig god løsning jenshøj (og endnu lettere end gipsplader   )

Tak!!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også