Lydisolerende forskallingsvæg

Hej


Vores naboer er en tand for højlydte og det irriterede mig så meget, at jeg nu har sat en forskallingsvæg op ind mod deres lejlighed. Den virker og nu er der så dejligt stille fra den side af. 

Men vores andelsadministrator siger at materialerne ikke er godkendt grundet brandrisiko. 

Væggen er konstrueret med en ramme af lægter og rockwool samt et lag godkendte gipsplader. Det er åbenbart lægter der skaber balladen.

Jeg synes det lyder tosset, at nogle lægter skulle skabe ballade. De er jo pakket ind i gips, så det er jo ikke en trævæg. 

Altså vi har en kæmpe tøjskab, og det ville jeg være mere nervøs for hvis det brænder.  Og der er mig bekendt ingen regler for antal tilladte møbler i en etageejendom. 

Kan nogle fortælle mig om lovkrav for lægte- kontra aluminiumsskillet mht. forskallingsvæg?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har ikke lige tid til at finde en kilde, men såvidt jeg husker kommer det an på om der er en anden brandspærre i væggen. Dvs. hvis den oprindelige væk er lavet af noget som er brandsikkert, så må du godt bruge træ, men hvis det ikke er, så skal det opbygges af brandhæmmende materialer.

Men jeg er som sagt ikke helt sikker.

Det er den eksisterende væg som udgører brandskellet mellem de to boligenheder. Du har blot lavet en forsats væg, og med gips på. Det er der intet til hinder for.


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis