Ventilation i skur

Heysa, og godt nytår.

Jeg er efterhånden blevet færdig med mit skur, og har sat en ventilator i for at kunne slippe for fugt der inde.

Jeg vil høre om det vil være fornuftigt at isætte en friskluftsventil ALA den på billedet eller vil der dannes en masse kondens på underdelen eller?

Skuret er med 100mm g60 flamingo i gulv. 100mm isolering og så dampspærre og vindspær i vægge.

Men synes ikke den suger nok, og det jo nok fordi det er tæt, hvilket jo er godt, men tænkte om det ville være en god idé med sådan en ventil??


Takker på forhånd :-)

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

"Suger ikke nok". Når den suger 1,5 m3 ud af skuret i minutttet skal de 1,5 m3 kunne komme ind et andet sted. Kan de det? :-)

Jeg har et lignende problem, men overvejer at sætte sådan en op: https://www.jemogfix.dk/luftsolfanger-12w/7131/9049083/?ds_rl=1243160&gclid=Cj0KCQiAjszhBRDgARIsAH8KgvfxFv69l34_ChwSpXE-PVNWrm9OZzzgnK5RL15_0H3Nr0fmUcoiov8aAiP7EALw_wcB&gclsrc=aw.ds




Allergic to mornings

Der skal altid være to "huller", ellers laver du bare vacuum,

Det bedste er en indsugningsventil øverst i et hjørne og aftrækket med blæseren forneden i det diagonalt modsatte hjørne. Så bliver al luften udskiftet.


Bent Andersen skrev den 07-01-2019 21:06:52

Der skal altid være to "huller", ellers laver du bare vacuum,

Det bedste er en indsugningsventil øverst i et hjørne og aftrækket med blæseren forneden i det diagonalt modsatte hjørne. Så bliver al luften udskiftet.


 Nu denne indsugningventil er der ok med den jeg har vist på billedet??

Eller har du evt link til den du hentyder til?


Og hvad er din grund til din placering?


Der er iøvrigt varme i skuret som holder ca 15 grader

Hvis der er varme i dit skur , så en en ventilator  overflødig , en udluftningsventil en  nok .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Er den viste friskluftsventil ok eller?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis