Min opvaskemaskine brommer

Hej, har en Bosch/Siemens opvaskemaskine. Under en vask kan den finde på at bromme noget så semi højt. Frekvens ca. 200-300 Hz. Giver man den et kærligt dask forsvinder det ofte. Det er noget den har gjort altid, tog den ikke på garantien dengang. Det opstår ca. 5 gange i løbet af en vask, og tager ca. 2-3 minutter hver gang, det er ikke når den pumper vand ud. 

Nogen ide folkens.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Et noget defekt relæ , som hænger , det har ingen betydning , men det er sikkert irreterende , du skulle have påtalt det da garantien dækkede.................


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Et relæ der hænger brummer , ikke klaprer...…...


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Ja, an godt følge hvad du siger, men jeg tror ikke det kan brumme så højt. Burde det ikke også bromme med 50 Hz


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Jeg tror heller ikke på at det er et relais.
Prøv at afmontere venstre sidepanel, hvorunder der sidder en vandbeholder. Det kan være vandbeholderen eller en slange eller en ledning, som kommer i resonans når motoren kører.

Annonce

Hvis i forestiller jer en propel der er ude af balance, det er mere lyden. Der er vel kun en pumpe i sådan en maskine eller hvad. 


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Der vel to pumper i en maskine. Spulepumpen, der pumper vandet rundt under opvasken og afløbspumpen, der pumper det brugte vand ud.

Når du kan klare det med et dask på maskinen, så tror jeg ikke, at det hænger sammen med noget inden i selve pumpen men snarere med noget, der kommer i resonans til de vibrationer, der altid vil være til stede, når en motor kører.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis