Forskel på vandtvandsbeholder fjern/centralvarme

Vi har købt et fantastisk hus, men som med alt andet, så falmer glade lidt når man ser hvad tidligere ejer har installeret og ikke installeret.

I huset er der monteret en varmtvandsbeholder til fjernvarme, istedet for en til centralvarme.

Vi fyrer op via fastbrændselskedel. Jeg kan se forskellige steder at man kan bruge en til centralvarme til fjernvarme, men ikke omvendt.

Hvad skyldtes dette, og forbruger den nuværende installation mere varme end nødvendigt ?


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvor stor beholder er der tale om?

Model? Fabrikant?

Ofte når der er tale om beholdere, er de meget ens.


Elektronikteknikeren

Jeg vil bestemt ikke kalde det forkert at bruge en "fjernvarmebeholder" til centralvarme. "Fjernvarmebeholderen" afkøler centralvarmevandet bedre end hvis det havde været opsat en "centralvarmebeholder".

Omvendt vil det være meget forkert at bruge en "centralvarmebeholder" i et fjernvarmeanlæg.


Søren O

Det er ca 100 l  og fulstændig "No Name" eneste tekst er fhv retur på undersiden.

Tsk for svar 


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Kender du alderen? Husk at skifte anodestav hvert 6-8 år.


 

Jeg har fundet ud af det er en Megatherm emaljeret fjernvarmebeholder med 3/8" med snegl. vvs nr 373990012 eller 373990013

Jeg kan ikke finde reservedele til den nogen steder. Jeg tror det er noget gammelt, noget de har sat op i ny del af huset



 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Der sidder en test kamp til anode, den er på det røde felt og går på det grønne felt når den testes. Er det rigtigt ?


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Ta' nu "ja-hatten" på, det er sikkert ikke så galt. Jeg har kun hørt godt om Megatherm. Prøv at sende en mail til dem og anmod om en betjeningsvejledning. Normalt måles "slitagen" på anoden med et miliampere-meter. Jeg har aldrig hørt om en testknap - men hvorfor ikke.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis