LED spots

Hej, jeg skal have skiftet alle mine lofter i huset, der er massere af spots i spisestuen/køkken/bryggers, men loftet er sænket i køkkenet og ikke i de andre rum? Hvorfor?

Nu når jeg går i gang laver jeg det hele ens og skal have nye spots LED spots, er der noget jeg skal være opmærksom på ? 


Hilsen Simon 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der kan være mange forklaringer. Måske er køkkenloftet lavet som det første, og der valgte man bare at sænke loftet, i stedet for at montere op i det eksisterende. Ifht til nye spots, så vælg LED spots, med en RA-værdi på minimum 95. Og vær opmærksom på, at nogle spots er med 40 grader spredning, og nogle er med 60 graders spredning. Ifht til selve soklen, så vælg noget der kan kippes frem og tilbage.

Drukmann skrev den 04-01-2019 09:43:46

Fik af vide af loftet er sænket fordi der er lavet spots og noget med den kasse som skal stå oven på spots Pga varmen 


Men der er ingen regler med nye LED spots ?



 Nej, nye LED spots behøver ikke en backbox. Det kan så være nødvendigt hvis man skla gennembryde dampspærren, og skal tætne denne igen mod spotten.

Jeg har selv sat en hel del Daxtor spots fra www.greenline.dk op, og jeg er svært tilfreds med dem.

Min fremgangsmåde er at sætte alt troltekt op og få indrettet stuen og et værelse vi er ved At lave, vi ved slet ikke hvor spots skal være da vi ikke har bestemt indretningen, 


Men alt er sat op, møbler er kommet på plads, vi finder ud af hvor spots skal være og bore huller, fjerner isolering trækker kabler får det monteret ? Lyder det helt skidt ?

Altså både og. Afhængigt af hvor nemt det er at komme til loftet, så er varierer det jo hvor nemt / svært det er at sætte spots op. Hvis man ikke kan komme til ovenfra, og skal trække kabler i et forskallet loft, så kan det blive svært.

Annonce

Man kan fjerne isolering og komme lige ned til dampspære og loft samt spær

Ja, så ville jeg helt sikkert også vente til I har fået indrettet, og så beslutte derfra hvor spots skal sidde. Det tager ikke meget mere end 10 minutter med en hulsav pr. spot man skal sætte op.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis