båndsav - kan tænderne vende den forkerte vej

Kære forum


Jeg har købt fire forskellige klinger til min nye båndsav, men tænder vender opad og ikke ned mod det træ, jeg vil skære i. Kan det virkelig være rigtigt, at man skal vælge retning på tænderne, eller har jeg misforstået noget?


VH Søren

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du må ha misforstået noget kan du ikke bare vende klingen/båndet så tænderne vender nedad. Prøv at indsætte et billed det kan være lettere at hjælpe så.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Tak for svarene - det kan være jeg simpelthen bare skal vride dem rundt!


Prøv at klippe en strimmel papir og lim sammen tegn tænder på det så kan du se hvad der sker når du vender det ind og ud. Mærkeligt jeg har sat mange på tidligere, men har aldrig oplevet det som et problem.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Når vi skifter klinge på metal båndsav, så kigger vi altid efter hvordan de vender. De er altid moteret med en lilleplast beskyttelses skinne så man ikke får hverken hånd eller næse rykket itu under vending. 

Jeg må indrømme at jeg faktisk har fået vendt en motorsav kæde forkert en gang. Det var min svoger der opdagede det, så det måtte jeg høre for i en årrække. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Jeg har osse engang købt en båndsavklinge, hvor tænderne vendte "forkert". Jeg ringede straks tilbage og brokkede mig, men manden forklarede at jeg nok bare skulle vride/vende klingen. Blev lidt flov, og sagde ok, det forståes. Siden har mine klinger altid vendt rigtigt

Venlig hilsen
Knud

Herligt, at jeg har misforstået det ... nu er jeg også lidt flov :-)

Velkommen i gruppen af "flove"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er "blot et vrid" - og så er den vendt.. MEN PAS PÅ.. den snitter dine fingre hurtigere end hurtigt..

Og rolig nu.. du er ikke den første - og ikke den sidste, der har stået i situationen..   

Men prøv at øve dig i, at kunne lave den tilbage til cirkelrung - 3x overlap, når du pakker den sammen - DET er sjovt at kunne ;-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis