Udbygning af kælder?

Jeg tænker på at overtage en bolig med kælder som er 1.8 meter høj. Der er iøjeblikket godkendt til beboelse, men jeg synes ikke det er højt nok. 

Hvad koster det at grave op, og hvad skal man vøre opmærksom?

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

kælder er noget rod og bliver aldrig godt.

gå efter 1 plan

Det kommer helt an på hvor mget kælder der er. Men altså, der skal brydes gulv op, isoleres med 3-400 mm styropor, ilægges gulvvarme, og etableres nyt betongulv. Så helt billigt er det ikke. Det er dog "idiot-arbejde" for en mand med en skovl kan klare det. Afhængigt af hvor gammelt huset er, så skal der også understøbes fundament, og det kan godt være lidt håret, så der skal man lige have tungen lige i munden. Ellers har man stueetagen i kælderen inden længe.

Okay, hvad vil du mene sådan noget koster per m2?

Understøbning? hvad er det?

Find en artikel om at grave kælder ud. Det lyder som om du godt kunne bruge at læse op på nogle basale ting.

Kan det godkendes som beboelse påny efter en omfattende renovering? jeg ved det ikke... tænkte jeg bare på.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg talte med min advokat og ejendomsmæleren og hvis det kategoriseres som en omfattende renovering skal der søges om godkendelse til beboelse. Så jeg er lidt i et limbo om jeg skal købe villalejligheden

Understøbning er der behov for hvis man graver ud så man nærmer sig bunden af husets sokkel. Der er så stor risiko for at denne skrider ned, murene revner osv. og fra at du står med et ok hus har du en fin ruin. Og forhåbentlig har du ikke selv opholdt dig i kælder da det sker. 

Hvis du ellers kan lide hus og beliggenhed så skal manglende godkendelse af kælder vel ikke slå dig ud. Du kan jo bruge det til vaskerum oplag m.m.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

det er vel også et spørgsmål om pris - kontra at købe/bygge noget, der er i orden..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

du skriver villalejlighed - så er det "underdelen af et hus" - eller hvad?
uha dog.. don't do that..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis