Raclette indenfor - Har i erfaringer med at beskytte loft mod os

Vi skal i år have raclette under et nymalet hvidt loft. Jeg har overvejet, at forsøge at afværge alt for meget os i at sætte sig på loftet. Har en masse overskydende malerafdækningsplast, så tænkte, at jeg ville spænde det ud over loftet helt oppe i den tid vi bruger den (2-3 timer)

Vinduerne er åbne osv - vil det være helt dumt? Udluftningen skulle gerne forhindre eventuel kondens mellem loft og plast. Er modtagelig overfor andre tips og tricks :D (udover at droppe racletten, men det kommer ikke til at ske :D)


Flyttede i et gammelt murstenshus 2018 - troede aldrig jeg skulle blive handyman - jeg blev positivt overrasket. Har en YouTube-kanal om vores hus og have: https://www.youtube.com/channel/UC7Ru3ZRzgvOnWenqO4huo8A
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har aldrig oplevet problemer med en raclette skulle svine meget.

Ville ikke føle mig særligt velkommen, hvis loftet var dækket over med plastic, mens jeg spiste.

Har det nok lidt ligesom @efry - jeg ville føle mig dårlig tilpas, hvis der skulle afdækkes, for at vi kunne komme og spise... Drop dog racletten, hvis du er så øm over at dit hjem skal bruges..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
efry skrev den 31-12-2018 14:18:04

Har aldrig oplevet problemer med en raclette skulle svine meget.

Ville ikke føle mig særligt velkommen, hvis loftet var dækket over med plastic, mens jeg spiste.

Eneste kommentar er, at det bare er familien som kommer, og vi her fået det de sidste 25 år, så ift. At føle sig velkommen, er det skam ikke noget jeg er nervøs for... hvis jeg inviterede jer to, ville jeg selvfølgelig spise jer af med noget andet :-) 


Flyttede i et gammelt murstenshus 2018 - troede aldrig jeg skulle blive handyman - jeg blev positivt overrasket. Har en YouTube-kanal om vores hus og have: https://www.youtube.com/channel/UC7Ru3ZRzgvOnWenqO4huo8A

Jeg er nu ret enig deter ikke rart at komme på besøg hvor der er dækket af. Det lyder af lidt mere end det vi gør, nemlig at lægge plast under dugen for at børn og rødvin ikke skal ødelægge bordet.

Der sætter sig ikke os eller lignende fra raclette hvis man har en lille sprække ved vindue og så lader emhætte køre. Luften bliver så trukket lige så stille igennem huset.

Men tilbage til spørgsmålet Jeg har nogen gange oplevet at malertape kan trække maling af på væg og lofts maling. Så er det der skulle være godt vendt til noget meget værre.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har ikke umiddelbart nogen erfaring der kan løse problemet. 

Jeg kan dog bekræfte at det er noget forfærdeligt svineri at kæmpe med bagefter. Vi elsker at hygge med raclette herhjemme, men fordi det sviner så pokkers meget, er det desværre sjældent vi spiser det. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også