Knust asfalt i indkørsel

Hejsa.

Kan nogen fortælle mig, om det er korrekt at det er nok med knust asfalt i en lang indkørsel på ca 3 meter i længden og 4 meter i bredden? Leverandøren mener ikke, at vi behøver stabilgrus som underlag. 

Hvis det har nogen betydning, så er vores indkørsel endvidere også skrå. 

Det kunne også være fedt hvis nogen havde billeder af deres indkørsler med knust asfalt.. 



Hejsa. Kan nogen fortælle mig, om det er korrekt... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Okay super. Så der skal ikke andet under? Så kun knust beton og så senere skærvere? der behøver ikke sand osv..? 

Hvor mange cm knust beton mon vi så skal lægge ?

Her i området har vi et nedbrydningsfirma hvor man kan købe (selv afhentning) knust beton og knust asfalt. Jeg har nær studeret produkterne og fundet at det skal jeg i hvert fald ikke have i min indkørsel - produkterne er fulde af små spidse metalstykker som som nok skal give punkteringer.

Ps. Selvfølgelig er det nok ikke alle der sælger så ringe produkter, men det vil helt sikkert være en god ide lige at tage en metaldetektor med og undersøge sagerne inden man køber.    

Tak for tippet omkring kvaliteten, Frank. 


Erik - vi bor i Sønderjylland - på Als nærmere specifikt. Så vi må vil have noget af det dejlige jyske sand, som du skriver

Her gravede jeg af og lagde granitskærver direkte på lerjorden. Ca 10 - 15  cm og det virker stadig fint 8 år efter 😀

Desværre fik jeg nogen af stederne gravet for lidt af så der er laget for lille så der kommer ukrudt op ☹️


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Går udfra du har en indkørsel der allerede er brugbar og bare skal have et dæklag på igen. Hvis det er tilfældet skal der jo bare rettes af så den er plan med fald til en af siderne så vandet kan komme væk. Derefter kan du sagtens ligge de 5 cm asfalt ud ville aldrig bruge knust beton til toplag med mindre jeg ved det kommer fra fejlstøbte sten ikke fra nedbrydning


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis