Fuga-ramme gaber efter montering

Hej folkens,

Jeg er ved at skifte rammer og tangenter på vores stikkontakter, men løber ind i det samme problem igen og igen, som er at den øverste del af rammen ofte gaber. Herudover kommer tangenten ikke helt i bund, men stikker ofte et stykker udover rammen. 

Jeg kan ikke rigtig få løst problemet til trods for at jeg har skubbet ledningerne godt bagud i dåsen. 

Hvad gør jeg galt, og hvordan løser problemet?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Inden du spænder skruerne helt fast skal den have et "kærligt men bestemt " dask med bagside af den knyttede hånd. Det plejer at hjælpe.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg kender godt problemet , du skal sørge for at skruerne med kloerne er løse og helt i bund før du skruer , så de tager fat helt inde og dermed kan trække kontakten helt ind.................øvelse gør mester...........


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Nogle gange kan det hjælpe at give skruetrækkeren et ekstra tryk eller lille bank med hånden under tilspænding, så kløerne kommer helt i bund. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Det er her at lidt kontrolleret vold løser problemerne. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Og hjælper deres metoder ikke, så har du altid alternativet med afbryderskruer :)

57mm burde være fine :)

De er også nemmere at gøre lige, hvis kontakten driller med at sidde lige med kløerne i dåsen :)

Annonce

Tak for jeres hjælp. Det virkede! 

Jeg troede  det var tilstrækkeligt at trykke hårdt til samtidig med at skruerne spændes, men et dask og dedignt tryk på selve kontakten i små ryk var det der skulle til.

57mm burde være fine   

Vil man bruge afbryderskruer skal de altid have den korrekte længde. De må ALDRIG gå igennem dåsen, for så møder de den cement som dåsen er muret ind med og her kan de ikke komme videre, resultatet er at de vil ødelægge de plast tårne som sidder i dåsen. 

Når man kommer med sin afbryder skrue skal der kun være 3-6 mm at skrue ind. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Nu mente jeg også bare at det er den “normale” længde afbryderskruer vi bruger til fuga dåser, hvor der ikke er afstandsstykker eller andet som gør de skal være længere eller kortere :-) Jeg har altid brugt 54-57mm afb. skruer :-) ved godt de ikke skal igennem ;-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis